sobota, 5 listopada 2016

Koncert Candy Dulfer

Jakby ktoś był ciekawy, to proponuję kilka słów o czwartkowym koncercie Candy Dulfer w katowickim NOSPR-ze. 

Czy były to zaduszki jazzowe? No nie wiem, bo muzyka w zasadzie do spokojnej i refleksyjnej w przeważającej większości nie należała. Choć tak, bo przecież trzeci utwór był poświęcony zmarłemu w tym roku Prince'owi.

Szczerze mówiąc, spodziewałem się muzyki zupełnie innej. Że saksofon, to było oczywiste. Wyobrażałem więc sobie jazz dość klasyczny, z przewagą smooth - raczej delikatne dźwięki.

Saksofon

A tu od początku mocne uderzenie. Jak sama Candy mówiła, w tej pięknej sali z rewelacyjną akustyką będą robić sporo hałasu. I faktycznie, było ostro i bardzo nowocześnie. Nie znam się za bardzo na tego typu muzyce, ale pewnie i jakieś funky, R&B i rap oraz różne inne gatunki można było tam wysłyszeć.

Jako, że nie wpasowała się Pani Dulfer w moje gusta muzyczne, czy byłem rozczarowany? Gdzie tam! Wręcz przeciwnie: byłem zachwycony. To była REWELACJA!

Śpiewali i grali z wielkim sercem, z nieskrywaną radością i na bardzo wysokim poziomie profesjonalizmu. Utwory, które w innej sytuacji pewnie bym wyłączył po kilku taktach, w ich wykonaniu wciągały mnie całego. To był jakiś odlot  :)

Nie wiem czemu (a właściwie wiem, ale o tym może innym razem) mam dużą słabość do solówek perkusisty. Tu też była, a potem przeszła w duet z saksofonistką. Słyszeliście kiedyś coś takiego? Świetnie to zrobili!


Koncert był rewelacyjny. Dla mnie może szczególnie dlatego, że spodziewałem się czegoś innego. Natomiast to z czym się spotkałem, było dla mnie odkrywcze i przez to ubogacające.



Pozdrawiam



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)