wtorek, 8 listopada 2016

Obowiązek utrzymania rodziny

Kilka dni temu wpadł mi w oko taki plakat:



Nie chcę sie wypowiadać na temat powszechnej dostępności do broni palnej.

Natomiast moje pierwsze skojarzenie było inne: czy jako ojciec mam obowiązek utrzymać rodzinę, zapewnić jej byt? A może mam prawo do tego, by zrobiło to za mnie państwo?

Jeszcze w grudniu zeszłego roku pisałem, iż Program Rodzina 500+ jest demoralizujący

Choć dziś po kilku miesiącach funkcjonowania Programu cieszę się z tymi, którym dotacja z naszych podatków pozwoliła odbić się od nędzy, to zasadniczo swoją tezę podtrzymuję.

Czy przede wszystkim mężczyzna, choć również kobieta, ojciec i matka mają obowiązek utrzymać swoją rodzinę? Oczywiście mam pełną świadomość tego, że niektórzy (również mi może się to przydarzyć) mimo najlepszych chęci i starań nie potrafią temu obowiązkowi sprostać. Bywają sytuacje losowe, wypadki, niepełnosprawności, utrata pracy, itp., które uniemożliwiają czasem zarobienie na swoją rodzinę, a nawet na siebie samego. W takich okolicznościach należy ludziom pomóc - właśnie po to organizujemy siebie w państwo. Jednak pomoc ta powinna zmierzać przede wszystkim w tym kierunku, by jeśli to tylko możliwe, osoba w potrzebie mogła się ze swojej biedy wydostać. 

Program 500+ jest jednak tak skonstruowany, że każdy (prawie każdy) rodzic niezależnie od swojego statusu i możliwości ma prawo dostać co miesiąc premię za to, że ma dwoje i więcej dzieci. W konsekwencji uczymy siebie i kolejne pokolenia młodych ludzi, że nie ma obowiązku. Mam prawo - mnie się należy. To nie prowadzi do dobra. To jest równia pochyła do wpadania w jeszcze większy egoizm społeczny.


Pozdrawiam



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2576) wiara (1080) podróże (909) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (321) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)