niedziela, 29 marca 2020

Zapomniałem o odpuście

Dziś na Halembie II przeżywamy doroczny odpust.

Nasi księża przy ołtarzu w kaplicy Zwiastowania

Dobrze, że powyższym zdjęciem, nasi księża przypomnieli o sobie, bo ja - jak mi wstyd - jakoś dziś o tym wydarzeniu zapomniałem.

Jeszcze w środę, pamiętałem: KLIK.

Dziś rano uczestniczyliśmy naszą rodziną we Mszy Św. transmitowanej na facebooku z Kłodnicy, którą odprawiał były halembski wikary i rezydent.

Ks. Leszek - Proboszcz na Kłodnicy

Po południu włączyłem się w Gorzkie Żale prowadzone u Sióstr Boromeuszek w Mikołowie przez pochodzącego z Halemby ich kapelana.

Ks. Grzegorz - Kapelan Sióstr Boromeuszek

To już trzecia niedziela bez fizycznej obecności w kościele i bez możliwości przyjęcia Pana Jezusa w Sakramencie Eucharystii. Jest trudno.

Trudno jest zapewne po obu stronach kamerki. 

Wyobrażam sobie, jak trudno jest odprawiać Mszę Świętą w pustym kościele. Jak trudno jest mówić homilię do pustych ławek i oka komórki.


Wierzę jednak głęboko, że w tym nadzwyczaj WIELKIM Poście jesteśmy razem. Razem z sobą w Kościele i razem z Bogiem, który nigdy nas nie opuszcza.


To był jednak dobry dzień odpustu przeżywany wspólnie z halembskimi księżmi i wieloma halembskimi parafianami.




Pozdrawiam i życzę zdrowia



P.S. Podczas Mszy Świętej miałem taką myśl, że właśnie przeżywamy to, co miliony chrześcijan z różnych części świata, mają na co dzień, czasem całymi miesiącami i latami z uwagi na rożne okoliczności: prześladowania, brak kapłanów, odległości, itp.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2582) wiara (1082) podróże (911) polityka (692) Pismo Św. (677) po ślonsku (441) rodzina (402) Śląsk (391) historia (377) Kościół (346) zabytki (322) humor (294) Halemba (264) człowiek (239) książka (208) praca (203) święci (193) muzyka (189) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) Jan Paweł II (105) filozofia (105) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) sport (74) dziennikarstwo (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)