niedziela, 26 kwietnia 2020

Rekolekcje (prawie) ignacjańskie w Zakopanem

Obecny weekend spędziłem na (prawie) rekolekcjach (prawie) ignacjańskich (prawie) w Zakopanem.

Tatry

W rzeczywistości było to, jak nazwał prowadzący "Skupienie", czyli kilka konferencji oraz Msza Św. o rozeznawaniu duchowym, faktycznie w myśl doświadczeń św. Ignacego Loyoli.

Muszę powiedzieć, że poza ogólną wiedzą, nigdy nie miałem styczności z duchowością ignacjańską. Wysłuchałem całości z wielką uwagą. Prowadził to wydarzenie on-line o. Dariusz Piórkowski, oczywiście Jezuita. 

Było to takie chyba przedszkole bogactwa wiedzy i praktyk na ten temat, więc w sam raz dla mnie - nowicjusza w tym względzie.

Z drugiej strony, był taki moment, gdy się zastanawiałem, mając siebie za jednak uformowanego i dojrzałego chrześcijanina, jak to możliwe, że dotychczas dawałem radę (lepiej lub gorzej) bez formacji w zakresie rozeznawania duchowego. I jakby w odpowiedzi na moje wątpliwości o. Darek napisał na fb tak:

Przede wszystkim musimy być świadomi, że mieszka w nas i działa Duch Święty, którego otrzymaliśmy w chrzcie i bierzmowaniu. Nie musimy być więc mega znawcami wszystkich zakamarków duchowych i meandrów. Reguły są tylko pomocą, środkiem. Głównym działającym jest Duch Święty.

Dużo decyzji podejmujemy jednak trafnie i zgodnie z wolą Bożą intuicyjnie. Istnieje coś takiego jak zmysł wiary Ludu Bożego Jest to owoc życia duchowego i przynależności do Kościoła. Są jednak takie wybory, które wymagają większej uwagi, rozważenia, modlitwy, konsultacji. I te głównie ma na myśli św. Ignacy.


Ciekawe to było i bardzo ubogacające. Mam nadzieję skorzystać w praktyce i już się umawiamy na ciąg dalszy.



Ojcu Dariuszowi serdecznie dziękuję




Pozdrawiam





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2580) wiara (1082) podróże (911) polityka (692) Pismo Św. (677) po ślonsku (441) rodzina (402) Śląsk (390) historia (377) Kościół (346) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (239) książka (208) praca (203) święci (193) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) filozofia (105) Jan Paweł II (104) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)