czwartek, 15 grudnia 2016

Standardy dziennikarstwa

Jeśli kłamie, to kłamie. Nie ma znaczenia, jakie ma logo. Kłamstwo jest kłamstwem niezależnie od tego, czy na pierwszej stronie napisano: Gazeta Wyborcza czy Gość Niedzielny, Nasz Dziennik czy Tygodnik Powszechny. 



Oszczerstwo jest oszczerstwem i wtedy, gdy wypowiada je ksiądz w koloratce i wtedy, gdy świecki, a nawet antyklerykalny dziennikarz.

Zniesławianie konkretnych osób jest zawsze wredne. Nie ważne czy robi to TVP czy TVN, Trwam czy Polsat, MTV czy CNN.


I w drugą stronę. Rzetelność dziennikarska nie jest przypisana do tej czy innej firmy. 

Wartościowy wywiad można znaleźć w różnych miejscach.



Staram się oceniać, wybierać, preferować to, co wartościowe nie po miejscu skąd pochodzi.

Choć muszę też przyznać, że zło realizowane przez "naszą" stronę bardziej mnie boli. Natomiast coś wartościowego u "tych drugich" jest dla mnie jakby bardziej wartościowe.



Pozdrawiam




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2570) wiara (1078) podróże (903) polityka (691) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (375) Kościół (345) zabytki (319) humor (294) Halemba (263) człowiek (236) książka (204) praca (203) święci (191) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (81) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)