sobota, 19 lutego 2022

Divadlo

W Divadle w Ostravie, a właściwie w ogóle w Ostravie, nigdy wcześniej nie byłem. A  w każdym razie się nie zatrzymywałem.

Dziś po południu pojechałem.

Divadlo Antonína Dvořáka

Co grali? 

Zásnuby ve snu

Sławną operę Hansa Krásy: Zásnuby ve snu (Verlobung im Traum). Nie znacie? Ja też nie znałem.

Sam gmach Divadla przepiękny i taki... kameralny.

Znowu wlazłem gdzieś tam na samą górę

Nie będę Wam zdradzał libretta, żeby nie spojlerować, jakby ktoś miał okazję też oglądać, ale generalnie chodziło o to, że ona kochała biednego i chorowitego, inny on kochał ją, a jej matka chciała ją wydać za starego, też chorowitego, ale za to bogatego i księcia. Skończyło się - jak to w operach - źle. Choć tym razem na scenie nikt nie zginął. A całości patronował Fiodor Dostojewskij.

Będzie mi się chyba dziś śnił szczególnie, że czytam Braci Karamazow

Muzyka nie była łatwa w odbiorze. Chyba jednak wolę opery ze 100 lat starsze. Albo i 150. Nie zmienia to faktu, że warto było przedstawienie podziwiać. Podobała mi się ciekawa scenografia np. gdy główna bohaterka wchodziła do obrazu i tam siadała na fotelu. Nie można było przegapić ekspresyjnego baletu, w którym tancerze tańczyli każdy z wielką twarzą Dostojewskiego. Orkiestra grała, jak z nut. Choć nuty nie były to proste. Pięknie śpiewali soliści, ale też, w drugiej części, kobiecy chór. Najbardziej podobał mi się fragment, gdy wszyscy śpiewali razem, choć każdy swoje słowa i swoją melodię.

Myślę, że wszystko się udało i wszyscy byli zadowoleni.

Flower ceremony


A skąd się tam wziąłem? Jedna z Solistek, która nie wiedzieć czemu, za każdym razem na scenę wchodziła przez klapę w podłodze, była tak uprzejma, że zaprosiła mnie na to piękne wydarzenie.

Roksana - wielkie dzięki!

I tak spędziłem dziś wspaniały wieczór w Divadle.




Pozdrawiam

 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2583) wiara (1082) podróże (911) polityka (693) Pismo Św. (677) po ślonsku (441) rodzina (402) Śląsk (391) historia (378) Kościół (346) zabytki (322) humor (294) Halemba (264) człowiek (239) książka (208) praca (203) święci (193) muzyka (189) gospodarka (170) sprawy społeczne (170) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) Jan Paweł II (105) filozofia (105) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) sport (74) dziennikarstwo (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)