poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Poniedziałek Wielkiego Tygodnia

Powoli kończy się Wielki Post.

Jak tam postanowienia sprzed ponad miesiąca? Czy jeszcze o nich pamiętamy?

Jedno z moich postanowień było takie, by nie włączać i nie przełączać na inne kanały telewizji. Jeśli w tym czasie jakieś programy oglądałem, to raczej do towarzystwa żony lub synów. Ciekawe, czy ktokolwiek z domowników się zorientował, że tata, jeśli używał pilota, to jedynie do tego, by po innych telewizor wyłączyć? (OK. - Jeden film sobie nagrałem do zobaczenia po świętach.)

Trudno wchodzi się w Wielki Tydzień, gdy codzienne, zawodowe obowiązki nieco przytłaczają. Człowiek chciałby trochę zwolnić, ale nie można zaniedbywać swojej pracy. A tu atakują go dziesiątki e-maili, rozmowy telefoniczne, napięte terminy, konieczność wyceny kolejnej oferty, wizyta na budowie, itd. Jedyna rzecz, która przyszła mi do głowy, by choć trochę próbować się wyciszyć, to w aucie nie włączałem dzisiaj radia.

U Łukasza w szkole rekolekcje. U Eli w szkole - rekolekcje. Przed chwilą się dowiedziałem, że Jacek też ma jutro dzień wolny, chyba z okazji egzaminu szóstoklasistów. Tak więc jutro do swoich obowiązków tylko ja będę musiał się zmobilizować. A czeka mnie niełatwe spotkanie. Nie ma sprawiedliwości na świecie.

Byłem dziś z Jackiem w przedświątecznej spowiedzi. Gdy wracaliśmy do domu obydwaj czuliśmy się jakby lżejsi. Wychodząc z kościoła, Jacek stwierdził, że Pan Bóg jest bardzo dobrym Władcą, bo do innych trzeba zapisywać się na audiencje i długo czekać na spotkanie, a do Pana Boga można przyjść zawsze. Trochę mnie zatkało. Dodałem tylko, że Pan Bóg jest nie tylko Władcą, ale też naszym bardzo dobrym Ojcem.

Wcześniej, jeszcze w kościele, dziękowałem Bogu, że tylu katolików przystępuje do Sakramentu Pokuty. Prosiłem Boga za tych ludzi, którzy ciągle czują potrzebę nawrócenia - to napawa optymizmem. Modliłem się też o siły i dary Ducha Św. dla spowiedników.

Tak więc zaczął się Wielki Tydzień. 

Jeszcze raz życzę wszystkim, niezależnie od okoliczności codziennego życia, owocnego przeżywania tych dni.

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2571) wiara (1078) podróże (904) polityka (691) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (375) Kościół (345) zabytki (319) humor (294) Halemba (263) człowiek (236) książka (205) praca (203) święci (191) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (81) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)