niedziela, 22 kwietnia 2012

Niedziela Biblijna

Ciągle mam pewien niedosyt Biblii. Nie czytam jej codziennie. Nie czytam jej zbyt często. A szkoda.

Staram się jednak podczas niedzielnej Eucharystii w szczególny sposób wsłuchiwać w Liturgię Słowa. Zawsze wpadnie coś w ucho, nad czym warto się chwilę zastanowić. Czasem są to słowa ze Starego Testamentu. Innym razem dźwięczą w uszach słowa Jezusa z Ewangelii. Dawno temu, jako ministrant często śpiewałem psalm responsoryjny i chyba coś z tego do dziś mi zostało, bo i teraz zdarza się, że najgłębiej wpada mi w serce fragment psalmu.

Mam swoje ulubione fragmenty z Pisma Świętego: o Eliaszu, gdy czekał na spotkanie z Bogiem, o Samuelu, gdy zrywał się w nocy wołany przez Boga, psalm o Pasterzu, opis z Góry Przemienienia, Hymn o Miłości z Listu do Koryntian i wiele, wiele innych.

Jedyny audiobook, który sobie kupiłem też dotyczy Pisma Św.:


Lubię wsłuchiwać się w słowa czytane aksamitnym głosem przez Krystynę Czubównę. Podziwiam rozległą wiedzę i świadectwo wiary autorki - Anny Świderkówny.

Moje Pismo Święte, które używam do dzisiaj, dostałem w prezencie od żony, dawno temu, gdy jeszcze ona była panną, a ja kawalerem. :)


Ostatnio zaś ściągnąłem pełny tekst Biblii na moją komórkę. Rewelacja, bo można czytać zawsze i wszędzie, bez konieczności noszenia grubej księgi. Na moim Samsungu z Androidem chodzi bardzo dobrze. Polecam: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pmp.biblia


Można, a nawet trzeba czytać Pismo Święte. Dobrze przy tym pamiętać słowa z dzisiejszej Ewangelii:

"Wtedy oświecił ich umysł, aby rozumieli Pisma".

I prosić o to światło, światło Ducha Świętego również dla nas, gdy zanurzamy się w słowa Biblii.

Pozdrawiam
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2570) wiara (1078) podróże (903) polityka (691) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (375) Kościół (345) zabytki (319) humor (294) Halemba (263) człowiek (236) książka (204) praca (203) święci (191) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (81) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)