wtorek, 20 sierpnia 2019

Dekalog polityczny

Ponieważ część z naszych biskupów zafiksowała się ostatnimi miesiącami na przykazaniu VI (lgbt) i nijak nie może przebrnąć dalej, pomyślałem sobie, że w najbliższym czasie spróbuję wskazać na różne inne aspekty norm moralnych zawartych w Tablicach Mojżeszowych.

Dekalog

Dekalog ma, albo winien mieć odniesienie do wszelkich aspektów życia, również do polityki szeroko pojętej. 

Mam świadomość, że nie wszyscy politycy i obywatele na polityków głosujący, są Katolikami, Chrześcijanami czy Wyznania Mojżeszowego i ktoś może stwierdzić, że jego te wskazania nie obowiązują. Myślę jednak, że są one na tyle uniwersalne, że każdy, a na pewno społeczeństwo jako takie, na przestrzeganiu tych norm mogłoby tylko skorzystać. Z drugiej strony nie mam zamiaru nikogo nawracać.

Nie, nie jestem z wykształcenia ani teologiem, ani moralistą, ani etykiem, ani osobą biegłą w Nauce Społecznej Kościoła. Są mądrzejsi ode mnie. Wydaje mi się jednak, że jestem świadomym katolikiem i świadomym obywatelem.

Nie muszę mieć w tym, co będę pisał zawsze racji. Być może jednak jakieś wartościowe myśli uda mi się tu w poszczególnych odcinkach zawrzeć. Może komuś będzie to przydatne.


W najbliższym czasie pojawi się pierwszy wpis dotyczący Przykazania I.





Pozdrawiam


P.S. Okres przedwyborczy, w tak rzekomo katolickim kraju jak nasz, to chyba dobry czas na takie refleksje.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2578) wiara (1080) podróże (910) polityka (692) Pismo Św. (676) po ślonsku (441) rodzina (401) Śląsk (390) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)