czwartek, 23 lutego 2017

Nietypowy Polak

Nie jestem typowym Polakiem


  • Platforma Obywatelka kilka lat temu stała się w moich oczach największym rozczarowaniem politycznym wolnej Polski dlatego, że zaprzeczyła większości ideałów związanych z moim pojmowaniem tego, jaki powinien być kształt naszego kraju (samorządność, decentralizacja, liberalizacja gospodarcza, upraszczanie prawa, ograniczanie biurokracji, itp)
  • Jednocześnie szanuję kilku polityków i wiele osób, które z PO sympatyzują

  • Prawo i Sprawiedliwość to nigdy nie była moja bajka, choć idee konserwatywne w znacznym stopniu przez tę partię podkreślane, są mi bardzo bliskie
  • Jednocześnie szanuję kilku polityków i wiele osób, które z PiS sympatyzują

  • Jestem zdecydowanym przeciwnikiem profilu politycznego, który reprezentuje Radio Maryja, co zupełnie mi nie przeszkadza włączyć odbiornik, by pomodlić się z innymi słuchaczami
  • Jednocześnie znam osobiście kilku Ojców Redemptorystów i bardzo się z tych znajomości cieszę

  • Jestem dumny z tego, że urodziłem się Polakiem, a jednocześnie w ostatnich kilku latach jedynymi manifestacjami, w których brałem udział był Marsz Autonomii Śląska
  • Jednocześnie lubię Ślązaków, Warszawiaków, Kaszubów, Krakowiaków, Kujawiaków i wszędzie znajduję sympatycznych ludzi

  • Gorszy mnie wiele zachowań osób duchownych i nic mnie tak nie denerwuje, jak obłuda w sprawach religii, co nie przeszkadza mi w tym, że kocham Kościół do szaleństwa
  • Jednocześnie przyjaźnię się z co najmniej kilkoma księżmi i bardzo sobie te przyjaźnie cenię

  • Wkurza mnie unijna biurokracja, wtrącanie się przez brukselskich urzędników do spraw, które nie powinny ich obchodzić oraz ich arogancja przy często przykrej niemocy w rozwiązywaniu problemów, co nie przeszkadza mi czuć się Europejczykiem spod błękitnej rozgwieżdżonej flagi
  • Jednocześnie szanuję kilku europosłów i innych osób, które w europejski projekt są lub były silnie zaangażowane

Nie, zdecydowanie nie jestem typowym Polakiem


Pozdrawiam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)