niedziela, 2 października 2016

Czy Bóg wysłuchuje modlitw?

Kto uważa, że Pan Bóg nie wysłuchuje modlitw, ręka do góry.

Pewnie Prorok Habakuk też mógłby podnieść swoją, gdy pisze:

Jak długo, Panie, mam wzywać pomocy – a Ty nie wysłuchujesz? 
Wołam do Ciebie: Na pomoc! – a Ty nie wysłuchujesz. 
Dlaczego ukazujesz mi niegodziwość i przyglądasz się nieszczęściu? 
Oto ucisk i przemoc przede mną, powstają spory, wybuchają waśnie.



Myślę, że każdy z nas, kto choć trochę zastanawia się nad swoją wiarą, w przypływie szczerości mógłby się zgłosić.



Co więc zrobić, gdy Bóg nie wysłuchuje naszych modlitw?

Można sobie wmówić, że tak nie jest. Wielu z nas, szczególnie tych bardziej pobożnych, widzi cuda wokół siebie niezależnie od tego, czy one rzeczywiście się dzieją. Wszystkim nam grozi pewne niebezpieczeństwo, by wobec milczenia Pana Boga, uciec w pewien rodzaj rzeczywistości równoległej. Z jednej strony wszelkie religijne nowinki, objawienia, proroctwa, gesty, symbole stają się w naszym życiu zdecydowanie przewartościowane. Z drugiej strony często wokół siebie zaczynamy tropić i szufladkować to, co z pewnością pochodzi od złego. Czarno-biały świat jest może i wygodny, ale z pewnością nieprawdziwy i wpędza w różnego rodzaju fobie i lęki.

Myślę, że tu warto posłuchać św. Pawła, gdy mówi: 

Nie dał nam Bóg ducha bojaźni, ale mocy i miłości oraz trzeźwego myślenia

Boję się, że czasem chcemy działać z wielka mocą, oby w miłości, a o trzeźwym myśleniu zapominamy.

Co więc zrobić, gdy Bóg nie wysłuchuje mojej modlitwy?

Trzeba mi tylko powtórzyć za Apostołami, gdy proszą Jezusa:

Dodaj nam wiary

Dodaj mi wiary! 

Pozwól, bym patrzył na moją modlitwę z pokorą. Przecież to nie ja wymagam, by Bóg wysłuchał. To ja mam słuchać Boga. Bóg wie lepiej. W tej relacji to ja jestem sługą. Obym otrzymał łaskę zrozumienia, że

Słudzy nieużyteczni jesteśmy; wykonaliśmy to, co powinniśmy wykonać


Mam wrażenie, że gdy to zrozumiem, dopiero zaczną się dziać wielkie rzeczy (niekoniecznie cudami zwane).

Pozdrawiam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)