sobota, 23 maja 2020

Ignacy w Barcelonie

W ostatnich dniach wziąłem udział w drugiej części Skupienia o rozeznawaniu duchowym, które prowadził o. Dariusz Piórkowski, oczywiście on-line.

Wspominałem w kwietniu o pierwszej części. Teraz tematyka była dużo trudniejsza, ale to dobrze - są kwestie do przemyślenia.

Poza różnymi, pewnie ważniejszymi tematami, znalazłem perełkę, która mnie zachwyciła. O. Dariusz cytował i podrzucał nam różne fragmenty głównie Reguł św. Ignacego Loyoli, ale też innych książek. W pewnym momencie trafiło się zdanie z Autobiografii założyciela Jezuitów:

Tak więc wrócił do Barcelony i z wielką pilnością rozpoczął naukę (...)
A potem pomodliwszy się poszedł do kościoła Matki Boskiej de La Mar blisko domu nauczyciela, którego uprzednio poprosił, aby go zechciał przez chwilę wysłuchać w tym kościele

I mnie olśniło! Po pierwsze nie miałem pojęcia, że Ignacy Loyola był kiedykolwiek w Barcelonie. Po drugie przecież tu chodzi o moją ukochaną bazylikę Santa Maria del Mar, dla której 2 lata temu polecieliśmy z żoną do stolicy Katalonii: KLIK

Bazylika Santa Maria del Mar w Barcelonie

Świat jest mały! Św. Ignacy Loyola, którego właśnie odkrywam, 500 lat temu pewnie modlił sie też przed figurą Madonny od Morza.

Santa Maria del Mar

A gdy spojrzał w górę, miał okazję zachwycać się pięknem gotyckich łuków barcelońskiej bazyliki.

Sklepienia bazyliki

Może świadomość przebywania w tym samym miejscu i mnie pomoże skorzystać z bogactwa nauk św. Ignacego?

Jedno ze wspanialszych miejsc, jakie miałem możliwość widzieć



Pozdrawiam





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2580) wiara (1082) podróże (911) polityka (692) Pismo Św. (677) po ślonsku (441) rodzina (402) Śląsk (390) historia (377) Kościół (346) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (239) książka (208) praca (203) święci (193) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) filozofia (105) Jan Paweł II (104) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)