sobota, 16 maja 2020

Święcenia kapłańskie Pawła

Kilka dni temu dostałem od naszego, jeszcze wtedy diakona Pawła, zaproszenie na jego święcenia kapłańskie i mszę prymicyjną. Bardzo się ucieszyłem.

Święcenia w katowickiej katedrze miały miejsce dziś.

Włożenie rąk

Oczywiście trochę się obawiałem, bo wirus nie odpuszcza, ale okazało się, że w katedrze nie było dużo ludzi. Usiadłem z tyłu i mogłem uczestniczyć w pięknych uroczystościach.

Do ołtarza wychodziło trzech diakonów przyjmujących święcenia prezbiteratu:

Jeszcze diakoni

Przed udzieleniem Sakramentu Kapłaństwa, diakon jest zobowiązany do przyrzeczenia posłuszeństwa swojemu Biskupowi. 

Ksiądz sprawuje swoją posługę w łączności z Biskupem

Modlitwa do Wszystkich Świętych poprzedza najważniejszy moment. Diakoni wtedy przyjmują postawę uniżenia - leżą krzyżem.

Uniżenie przed Bogiem

Modlitwa konsekracyjna i włożenie rąk powoduje, że stają się Kapłanami.

Modlitwa konsekracyjna

Teraz nowowyświęceni mogą już ubrać ornat. Tradycyjnie pomaga tu Proboszcz.

Halembski Proboszcz ubiera swojego Neoprezbitera

Pierwsza Msza Święta koncelebrowana to z pewnością wielkie przeżycie, a przede wszystkim wielka Boża łaska.

"To jest Ciało Moje"

Zaraza, nie zaraza, a święci księża są nam potrzebni.




Boże błogosław księdzu Pawłowi!



A jutro prymicje.





Pozdrawiam







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2581) wiara (1082) podróże (911) polityka (692) Pismo Św. (677) po ślonsku (441) rodzina (402) Śląsk (390) historia (377) Kościół (346) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (239) książka (208) praca (203) święci (193) muzyka (189) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) Jan Paweł II (105) filozofia (105) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)