wtorek, 26 marca 2019

Mogłem zostać nauczycielem

Mogłem zostać nauczycielem... i to akademickim.

Gdy zaczynałem 5. rok studiów na Politechnice Śląskiej, mój Profesor zaproponował mi coś na kształt asystentury. Byłem ciągle jeszcze studentem, realizowałem doświadczenia do mojej pracy dyplomowej.

W laboratorium

Jednocześnie już prowadziłem zajęcia laboratoryjne z młodszymi studentami. To była świetna sprawa - bardzo mi się to podobało. Brałem też udział w spotkaniach kadry naszego Instytutu - nie powiem, mój prestiż rósł z każdym dniem. Nie, nie była to zawodowa pensja, ale za swoje zaangażowanie dostawałem jakiś rodzaj stypendium, czyli zacząłem mieć stały dochód.

Rok szybko minął i po obronie Pracy Dyplomowej (z wynikiem bardzo dobrym), Pan Profesor poprosił mnie do siebie i zaoferował etat na stanowisku Asystenta z jednoczesnym rozpoczęciem studiów doktoranckich. Byłem wniebowzięty.


Było to dokładnie 25 lat temu - w roku 1994.


Od 1,5 roku byliśmy małżeństwem. Moja żona od paru lat uczyła matematyki w szkole podstawowej. Dzieci jeszcze nie mieliśmy, ale nasze plany jednoznacznie ten kierunek rozwoju rodziny brały pod uwagę. Mieszkaliśmy w malutkim wynajmowanym mieszkanku. Potrzeb nie mieliśmy dużych, ale czynsz, prąd i wodę trzeba było opłacić. O jedzeniu i ubraniu, które też kosztowały, nie wspominam.


Po rozważeniu wszystkich za i przeciw, doszliśmy z żoną do wniosku, że z dwóch nauczycielskich pensji nie będziemy w stanie się utrzymać. 

Odmówiłem Panu Profesorowi. Nie był zdziwiony - wiedział, że może mi zaoferować żenująco niską pensję. 


Dostałem pracę w zagranicznej firmie inżynierskiej (gdzie pracuję do dziś). 


To była jedna z lepszych decyzji w moim życiu.




Pozdrawiam


P.S. To, że Państwo Polskie od 30 lat, gdy wybiło się na niepodległość, nie jest w stanie zapewnić nauczycielom dobrych zarobków jest bardzo złą decyzją władz




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)