poniedziałek, 25 listopada 2019

Jestem szczęśliwym człowiekiem

Wiem, czasem (pewnie nawet zbyt często) narzekam na moim blogu na różne sprawy, głównie polityczne.

Generalnie jednak jestem szczęśliwym człowiekiem:

Niby Wenecja, a jednak Polska

  • Mam dobrą pracę i z jednej strony przyczyniam się do rozwoju Polski, a z drugiej co miesiąc dostaję regularną wypłatę
  • Cieszę się Śląskiem - moją małą ojczyzną i na swoim poletku promuję nasz język, a przez to również śląską kulturę
  • Z wielką przyjemnością mogę pozwolić sobie pójść na koncert lub do galerii czy do kina
  • Raz, a czasem nawet dwa razy w roku miewam okazję zajrzeć w jakiś ciekawy zakątek Europy oraz częściej w dalsze lub bliższe miejsca w Polsce
  • Nie jestem jakimś wielkim smakoszem wykwintnych potraw czy trunków, ale jestem niesamowicie wdzięczny niebiosom, że nigdy w życiu nie zaznałem głodu
  • Choć przeżyłem komunizm, stan wojenny i różne zawirowania wolnej Polski, dzięki Bogu, nie musiałem doświadczać rozpaczy wojny
  • Co z tego, że muszę spłacać frankowy kredyt, jeśli dzięki niemu, od ponad 15 lat mogę mieszkać w wymarzonym od dziecka własnym domku z ogródkiem
  • Nie jestem fanem motoryzacji, a jednak sprawia mi przyjemność codzienna jazda nowym Qashqai'em, którym właśnie dziś przekroczyłem 15 tys. km
  • Choć jako dziecko byłem dość chorowitym chłopakiem, dziś nie mogę narzekać na problemy ze zdrowiem
  • W codzienności życia czasem to może umyka, ale nic nie powoduje mojego życia tak wartościowym, jak kochająca rodzina: przede wszystkim, nie bez wad, ale jednak najwspanialsza żona i już dziś dorośli synowie (+synowa), z których mogę być dumny
  • Moja religijność, intymność wiary, bogactwo chrześcijaństwa, ukochanie Kościoła (choć bywa trudne) to sprawy, które nadają sens życia - mam nadzieję na wieczność

Niczym sobie nie zasłużyłem, ale dobry Bóg mi codziennie błogosławi.  




Pozdrawiam




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2580) wiara (1082) podróże (911) polityka (692) Pismo Św. (677) po ślonsku (441) rodzina (402) Śląsk (390) historia (377) Kościół (346) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (239) książka (208) praca (203) święci (193) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) filozofia (105) Jan Paweł II (104) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)