sobota, 5 października 2019

U Faustyny

Nie planowałem tego wcześniej, ale tak mnie jakoś wzięło i pojechałem do Łagiewnik.

Dokładnie o 15.00 wszedłem do Bazyliki.

Sanktuarium Bożego Miłosierdzia 

Zdążyłem w ostatniej chwili, by dosłownie z całym światem pomodlić się Koronkę do Bożego Miłosierdzia.

Okazało się, że dziś w Święto św. Faustyny kończyły się Światowe Dni Apostołów Bożego Miłosierdzia i faktycznie w kościele można było zobaczyć i usłyszeć ludzi z różnych kontynentów.

Biskupi z Polski, Nigerii i Burkina Faso (jeśli dobrze zapamiętałem)

Za serce złapał mnie śpiew Psalmu Responsoryjnego:



Azjaci kult Jezusa Miłosiernego mają bardzo rozpowszechniony, również poprzez sprzęty elektroniczne:

Ciekawe etui telefonu

Nie udało mi się niestety wejść do Kaplicy w Klasztorze, gdzie w ołtarzu znajduje się grób św. Faustyny.

W zamian, przypadkiem trafiłem do jej klasztornej celi, w której umarła. Nigdy wcześniej tam nie byłem.

W tym miejscu zmarła s. Faustyna Kowalska dokładnie 81 lat temu 

Obraz z klasztornych korytarzy


Święta Siostro Faustyno wypraszaj nam Boże Miłosierdzie 




Pozdrawiam








2 komentarze:

  1. Szanowny Panie Andrzeju!
    U mnie w domu wszyscy już śpią, a ja... Spędziłem właśnie DWIE GODZINY szukając tamtego pamiętnego psalmu w sieci... WRESZCIE, kiedy trafiłem przez Google na fragment Pana wpisu:
    „sobota, 5 października 2019 ... Za serce złapał mnie śpiew Psalmu ...”
    WIEDZIAŁEM, ŻE MAM TO! No, a przede wszystkim ogromnie cieszę się, że jest ktoś na świecie, kto również ten psalm usłyszał i nim się zachwycił!
    Ja też byłem tego dnia na tej samej Mszy św. i słuchałem TEGO PSALMU...
    Minęły 2 lata i dzisiaj rano mówię do żony:
    – NIGDY czegoś podobnego nie słyszałem!
    A jestem trochę osłuchany z muzyką kościelną (jestem kantorem w neokatechumenacie).
    Ale TEN psalm... Jest jak katedra Sagrada Familia w Barcelonie. Człowiek wobec czegoś takiego milknie w niemym zachwycie... Dla niej warto polecieć do Barcelony i tylko dla niej, nie oglądając niczego, nie zwiedzając niczego poza nią. I tak samo z tym śpiewem – TEN JEDEN, i po nim długo, długo – nic. Malutki fragment TEGO psalmu zdołałem wtedy nagrać. Ale żeby nie zanudzać Pana - kończę, bo za chwilę stanie się TO: puszczę to pańskie nagranie i oczywiście skopiuję sobie i chyba zwariuję ze szczęścia. Napisałem komentarz jako anonim, ale nie wiem, jak się tu logować itd. (mój adres mailowy: poczta@officium.pl)
    Żeby ta moja wizyta nie była anonimowa: mam na imię Wojciech i jestem z Warszawy, a moja przygoda z Siostrą Faustyną trwa już 3,5 roku. Weszła w moje życie nie pytając mnie o zgodę i to jest wydarzenie, które jest wielkim darem Boga na moje życie.
    Więc już głowy nie zawracam i – JEZU JAK SIĘ CIESZĘ! – zaraz posłucham TEGO PSALMU!
    „Szukajcie a znajdziecie” – to słowo dzisiaj pięknie się wypełnia w moim życiu!
    Dobranoc!
    Wielkie dzięki!
    Wojciech z Warszawy k/Walendowa (gdzie „dopadła” mnie S. Faustyna) :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Wojciechu,

      takimi wiadomościami to proszę mi głowę zawracać nieustannie :)

      Włączyłem komórkę, by nagrywać chyba po pierwszej zwrotce i oczywiście jakość nie jest najlepsza, ale pozwala przypomnieć sobie tamten psalm.

      Pochwalę się, że Sagradę Familię miałem okazję podziwiać. Tak, w pełnym zachwycie.

      A jutro jadę służbowo do Płocka. Mam nadzieję wpaść choć na chwilę do Sanktuarium Miłosierdzia, gdzie właśnie w tam w klasztorze św. Faustyna otrzymała wizję obrazu Jezusa Miłosiernego.

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

Etykiety

zdjęcia (2555) wiara (1072) podróże (894) polityka (690) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (400) Śląsk (389) historia (371) Kościół (344) zabytki (313) humor (294) Halemba (261) człowiek (233) książka (203) praca (203) święci (187) muzyka (184) gospodarka (169) sprawy społeczne (169) Ruda Śląska (138) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (104) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (82) muzeum (76) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (38) varia (36) św. Jacek (31) teatr (29) makro (7)