niedziela, 24 lutego 2019

Rządowa propaganda w "Gościu Niedzielnym"

Kupiłem dziś papierowe wydanie "Gościa Niedzielnego", bo zainteresował mnie artykuł o nadzwyczajnych szafarzach Komunii Świętej. Przeczytałem też kilka innych, w większości bardzo ciekawych. Nawet przeszło mi przez myśl, że trochę szkoda, że w tradycyjnej formie nie można dać "lajka".

Niestety, znalazłem też w środku ni mniej, ni więcej tylko całostronicową rządową propagandę.

Minister Ziobro mówi "stop" lichwie 

Nie będę przytaczał słów Pana Ministra, bo mnie nikt za to nie płaci (a wręcz przeciwnie, ja płacę swoimi podatkami za działania ministerstwa), ale mam kilka spostrzeżeń:
  1. Tak, zauważyłem, że na marginesie tej strony małym druczkiem zapisano "REKLAMA", co oznacza, że przedstawione treści nie muszą odzwierciedlać poglądów Redakcji katolickiego tygodnika. Jestem jednak przekonany, że znakomita większość Czytelników tego faktu nie zauważyła i może mieć wrażenie, że jest to jeden z normalnych artykułów. (Nawiasem mówiąc reklama firan dołożona do "Gościa" była włożona luzem, bez związania z gazetą.)
  2. Zastanawiam się, na jakich zasadach Minister Sprawiedliwości umieszcza swoje propagandowe artykuły w gazecie. Dopisek "reklama" sugeruje, że jest to działanie odpłatne. Narzuca się więc pytanie, czy wydając publiczne pieniądze, ministerstwo robi to z poszanowaniem Prawa Zamówień Publicznych. Czy "Gość Niedzielny" wygrał w tym zakresie jakiś przetarg?
  3. Ostatnie pytanie: Czy naprawdę "Gość Niedzielny" musi wiązać się "biznesowo" z rządem? Czy 5 zł za gazetę sprzedawaną w 100 tys. egzemplarzy nie daje wolności od tego rodzaju pokus?


A gdyby ktoś miał wątpliwości, czy ministerialna "reklama" jest propagandą, to chciałem zauważyć, że Pan Minister o konieczności zmiany przepisów dotyczących lichwy mówi już od prawie 3 lat: KLIK. Mówi.


Pozdrawiam






2 komentarze:

  1. Niestety link [KLIK] prowadzi donikąd...

    https://andrzej-aci.blogspot.com/2016/07/legalna-lichwa-2.html

    https://www.ms.gov.pl/pl/informacje/news,8449,walka-z-lichwa--propozycje-ministerstwa.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiem. Jak pisałem 3 lata temu, była pod tym adresem informacja ministra o jego dzielnej walce z lichwą

      Usuń

Etykiety

zdjęcia (2569) wiara (1078) podróże (902) polityka (691) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (374) Kościół (345) zabytki (318) humor (294) Halemba (263) człowiek (235) książka (203) praca (203) święci (191) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (80) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)