sobota, 30 lipca 2016

Moje spotkanie z Papieżem

Długo się wahałem, o której trzeba z Halemby wystartować. W końcu umówiłem się ze znajomymi na godz. 6.00. Z doniesień prasowych już wiedziałem, że wielu koczowało w Częstochowie całą noc, a wejścia do sektorów będą zamykać o 7.00. Wymyśliłem też, że nie ma sensu jechać główną drogą DK1, bo tam może się korkować i pojechaliśmy trasą, jak nasza halembska piesza pielgrzymka.

Podczas drogi z radia usłyszeliśmy, że Papież też podróżuje samochodem i DK1 jest zamykana. Nam udało się bez przeszkód dojechać aż do torów kolejowych - ok. 2 km od Jasnej Góry.

2 km od Jasnej Góry

Ok. 8.30 podchodziliśmy pod klasztor. Myślę sobie, że szanse, żeby zobaczyć Franciszka są znikome, więc zrobiłem przynajmniej takie jego zdjęcie, by mieć na pamiątkę.

Zdjęcie Papieża Franciszka :)

Na miejscu okazało się, że do czerwonego sektora dalej wpuszczają i to od strony ul. św. Barbary właściwie bez kolejki. Po krótkiej kontroli weszliśmy do środka od strony, gdzie nic nie widać.

Wejście do sektora

Spróbowaliśmy już w sektorze przemieścić się bardziej przed front klasztoru i ... udało się.


Nasz widok na papieski ołtarz

Nie spodziewałem się, że będzie nam dane trafić tak dobrze. Doskonale widzieliśmy i słyszeliśmy.


Widziałem, ale przede wszystkim słuchałem Papieża Franciszka

Uczestniczyliśmy w Eucharystii sprawowanej przez Piotra Naszych Czasów.

Eucharystia

Po uroczystościach, Papież przeleciał jeszcze nad nami śmigłowcem i udał się na Światowe Dni Młodzieży do Krakowa.

W drodze na Światowe Dni Młodzieży do Krakowa


Boże dziękuję Ci, że mogłem tam być. Nawet nie marzyłem, że trafią nam się tak dobre miejsca, ale Ty jesteś hojny w Swoich darach. Dziękuję!



Pozdrawiam



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2549) wiara (1068) podróże (893) polityka (689) Pismo Św. (674) po ślonsku (440) rodzina (400) Śląsk (389) historia (371) Kościół (341) zabytki (312) humor (294) Halemba (260) człowiek (232) książka (203) praca (203) święci (186) muzyka (184) gospodarka (169) sprawy społeczne (169) Ruda Śląska (138) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (104) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (81) muzeum (76) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (38) varia (36) św. Jacek (31) teatr (29) makro (7)