sobota, 9 lipca 2016

Pisane w samolocie

Nie powiem nic odkrywczego stwierdzając, iż wakacje są zawsze zbyt krótkie. Szczególnie, gdy w tak pięknym miejscu jak Kreta, byliśmy tylko tydzień.

Nie planowaliśmy tej wyprawy od miesięcy. Mieliśmy zarezerwowaną, jak zwykle Chorwację. Tak się jednak złożyło, że tamte plany trzeba było zweryfikować, a nowy pomysł okazał się genialny.

Pierwsze nasze wczasy po 20 latach bez dzieci i bez przyjaciół - po prostu we dwoje. Trochę się obawiałem, jak ze sobą wzajemnie wytrzymamy w wersji 24/7, ale wracając, mogę mojej przewspaniałej żonie jedynie serdecznie podziękować. (Właśnie daliśmy sobie samolotowego całusa.)

Ze spraw logistycznych, właśnie lecąc samolotem, potrafię docenić fakt, że wakacje nie zaczynają się i nie kończą kilkunastoma godzinami za kierownicą. Na miejscu na lotnisku czekał już na nas samochodzik, który dziś oddaliśmy. Hotelik nie był luksusowy, bardziej jak kwatera, ale co nas zaskoczyło, codziennie w pokoju posprzątano i zasłano łóżka. Poza tym, co w hotelikach normalnie się nie zdarza, przemiła właścicielka codziennie coś przyniosła: a to zimny przepyszny sok ze świeżych pomarańczy, a to cytryny lub pomidory z własnego ogródka. a wczoraj wieczorem jeszcze ciepły kawałek babki. Na koniec nas wycałowała i życzyła dobrego powrotu.

No to wracamy do naszego halembskiego domu, choć jakaś część naszych serc zostaje na urokliwej Krecie.

Może będzie jeszcze kiedyś okazja tam wrócić.

Pozdrowienia z samolotu

Etykiety

zdjęcia (2549) wiara (1068) podróże (893) polityka (689) Pismo Św. (674) po ślonsku (440) rodzina (400) Śląsk (389) historia (371) Kościół (341) zabytki (312) humor (294) Halemba (260) człowiek (232) książka (203) praca (203) święci (186) muzyka (184) gospodarka (169) sprawy społeczne (169) Ruda Śląska (138) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (104) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (81) muzeum (76) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (38) varia (36) św. Jacek (31) teatr (29) makro (7)