niedziela, 3 marca 2013

Imię Boga

Piękne jest dzisiejsze pierwsze czytanie mszalne o Mojżeszu.

Właściwie można powiedzieć, że Mojżesza skierowała w stronę Boga jego ciekawość. Co to takiego, że krzew płonie, a się nie spala? Trzeba zobaczyć co się dzieje.

Czy forsycja z mojego ogródka przypomina "Krzew gorejący"?

Tak, Bóg jest fascynujący. Pierwszy objawia się człowiekowi i pozwala się do Siebie zbliżyć.

Nie wchodzi się jednak w sacrum "z buciorami":

”Nie zbliżaj się tu. Zdejm sandały z nóg, gdyż miejsce, na którym stoisz, jest ziemią świętą”.

Przejmujące!

I gdy człowiek jest do tego przygotowany (przygotowany przez Boga), podejmuje z Bogiem dialog. Mojżesz zadał wtedy chyba najważniejsze pytanie, jakie człowiek może zadać Bogu:

”Oto pójdę do synów Izraela i powiem im: »Bóg ojców naszych posłał mię do was«. Lecz gdy oni mnie zapytają, jakie jest Jego imię, to cóż im mam powiedzieć?”.
Boże, kim jesteś? Jakie jest Twoje imię?

Bóg odpowiada w sposób absolutnie fundamentalny:

”Ja jestem, który jestem”

Bóg jest, Bóg istnieje, Bóg jest obecny - to Jego najważniejsza cecha.

W przeciwieństwie do dziesiątek i setek bożków czczonych w czasach Mojżesza, w przeciwieństwie do tysięcy bożków, w które wierzy dzisiejszy podobno racjonalny człowiek, Bóg jest.

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)