poniedziałek, 7 stycznia 2013

Eutanazja

Przy okazji ostatniej dyskusji świadomie lub nieświadomie sprowokowanej przez p. Owsiaka, pomyślałem sobie, że są takie kwestie, które dla ludzi wierzących, dla katolików, przynajmniej teoretycznie, bywają o wiele łatwiejsze, niż dla ateistów.

Dla nas sprawa jest prosta. Bóg jest Dawcą i Panem życia. Stąd jest oczywiste, że człowiek winien życie szanować i chronić od samego poczęcia, do naturalnej śmierci.

Nawiasem mówiąc, kolejny raz przekonałem się, że warto sięgnąć do oryginalnych wypowiedzi poszczególnych osób. W tym przypadku przeczytałem sobie apel do Jerzego Owsiaka skierowany przez grupę parlamentarzystów KLIK. Potem sięgnąłem po odpowiedź szefa WOŚP KLIK. Muszę powiedzieć, że już w sobotę, gdy te wypowiedzi analizowałem, miałem nieco inne wrażenie niż czerpiąc informacje jedynie z doniesień mass-mediów i to różnych opcji. Dziś można znaleźć jeszcze późniejsze stanowisko parlamentarzystów KLIK.

Myślę, że to dobrze, gdy ludzie potrafią, nawet o trudnych tematach, ze sobą rozmawiać.

Wczoraj wieczorem, zupełnie zresztą przypadkiem, miałem okazję problemowi eutanazji, samobójstwa, nieuleczalnej choroby i cierpienia przyjrzeć się dodatkowo z nieco innej perspektywy. 


Lubię twórczość i w ogóle bardzo cenię, jako człowieka Pana Krzysztofa Zanussiego. Tak się złożyło, że filmu o ciekawym i dającym już do myślenia tytule:
"Życie jako śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową" 

nie miałem okazji dotąd oglądać.

Wczoraj więc nadrobiłem tę zaległość.

Dobrze się to wkomponowało w obecnie toczącą się dyskusję o niełatwych tematach, a jednak tak bliskich każdemu człowiekowi, niezależnie od światopoglądu, jaki reprezentuje.

W filmie Pana Zanussiego nie ma łatwych odpowiedzi. Są za to ciekawie stawiane pytania - warte zastanowienia.

Jeśli ktoś filmu jeszcze nie widział, można go obejrzeć darmowo na stronie tvp.  Zapraszam: KLIK

Pozdrawiam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2549) wiara (1068) podróże (893) polityka (689) Pismo Św. (674) po ślonsku (440) rodzina (400) Śląsk (389) historia (371) Kościół (341) zabytki (312) humor (294) Halemba (260) człowiek (232) książka (203) praca (203) święci (186) muzyka (184) gospodarka (169) sprawy społeczne (169) Ruda Śląska (138) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (104) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (81) muzeum (76) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (38) varia (36) św. Jacek (31) teatr (29) makro (7)