sobota, 16 lutego 2013

Kto nowym papieżem?

Wspominałem już KLIK, iż w zeszłym miesiącu kupiłem następującą pozycję:


Z tej racji, że poprzedni tydzień spędziłem w łóżku, udało mi się dokończyć wcześniejszą lekturę i zacząłem książkę Pana Hołowni. W tym tygodniu już pracowałem, więc czasu było zdecydowanie mniej.

Dziś wróciłem do książki i właśnie się zorientowałem, że w chwili, gdy Benedykt XVI ogłosił swoją abdykację, ja jestem akurat w trakcie rozdziału poświęconego kardynałowi z Hondurasu, który się nazywa Oscar Andreas Rodriguez Maradiaga.
 
Nie wiem, czy zostanie następnym papieżem, ale z wywiadu udzielonego Panu Szymonowi kilka miesięcy temu, warto zastanowić się nad słowami księdza kardynała:

Jeśli zaufasz, uwierzysz, że Jezus nie jest na wakacjach, Duch Święty nie ucioł sobie drzemki, ale pracuje w sercach ludzi, możesz być spokojny, że Kościół będzie działał aż do końca czasów, może w innych geograficznych i statystycznych okolicznościach, ale będzie. Królestwo zostało zabrane z rąk Żydów. Jeśli Europa nie chce Królestwa, zostanie wam zabrane i dane komuś, kto się na nie otworzy, ale będzie trwało, będzie się rozwijać. Jeśli Europa - zafascynowana technologią i odkryciami - nadal będzie ulegać pokusie manipulowania życiem, nadal będzie czuła się tak dumna i samowystarczalna, by mówić Panu: "Nie potrzebujemy Cię już", stanie się to, co opisuje Ewangelia, Jezus przychodzi do Gerazeńczyków i wypędza złe duchy, wpędzając je w stado świń, które biegnie do jeziora. Ci ludzie zyskali życie, choć stracili majątek, to, do czego byli przywiązani. Mówią Jezusowi: "Odejdź stąd". I On odchodzi tam, gdzie będą chcieli go słuchać.


Może kolejny papież nie będzie już europejczykiem?

Duchu Święty prowadź!

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2555) wiara (1072) podróże (894) polityka (690) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (400) Śląsk (389) historia (371) Kościół (344) zabytki (313) humor (294) Halemba (261) człowiek (233) książka (203) praca (203) święci (187) muzyka (184) gospodarka (169) sprawy społeczne (169) Ruda Śląska (138) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (104) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (82) muzeum (76) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (38) varia (36) św. Jacek (31) teatr (29) makro (7)