poniedziałek, 25 lutego 2013

Mogłem zginąć

Cieszyłem się, że trochę poprawiła mi się droga do Lublina.

Gdy startowałem w czwartek rano, już liczyłem się z tym, że mogę skorzystać z autostrady aż do samego Tarnowa. Co prawda na fragmencie jedzie się tam jeszcze jednym, dwukierunkowym pasem ruchu, ale i tak jest dużo szybciej i bezpieczniej (tak mi się zdawało) niż zwykłymi wąskimi i często dziurawymi drogami.

Kilka dni wcześniej pierwszy raz jeachałem tym odcinkiem A4, w drodze do Jasła, więc wiedziałem czego się spodziewać.

W ogóle generalnie mi się zeszłotygodniowa podróż do Lublina udała. A przecież zimą to nigdy nie wiadomo na jakie warunki się trafi. Ale było bardzo dobrze. Drogi wszystkie elegancko odśnieżone, a nawet miejscami suche. Było jednak widać, że śnieg dopiero co przestał sypać, bo nawet zupełnie przy jezdni był jeszcze czysty i pięknie biały. Od samego świtu, właściwie całą drogą mogłem podziwiać śliczne zimowe pejzaże.

Równo w południe byłem już na oczyszczalni w Lublinie. Jak ktoś ciekaw, to mogę się pochwalić zdjęciami instalacji, które wybudowano według naszego projektu:

Wymiennikownia ciepła

Kogeneratory biogazu

Stacja uzdatniania wody kotłowej

Miałem taką refleksję, którą zresztą głośno na obiekcie się podzieliłem, że pominięto w tym budynku wiek XX. Faktycznie przed modernizacją wszystko to wyglądało jak z wieku jeszcze XIX, a teraz jest naprawdę nowocześnie, na miarę wieku XXI.




W piątek koło południa po zakończeniu wszystkich obowiązków na miejscu, wystartowałem w drogę powrotną. Nie jechało się już tak dobrze jak w czwartek. Do Tarnowa było ok. Ale cały odcinek autostradą przemierzałem w śnieżycy.

Tak czy inaczej cieszyłem się, że wróciłem szczęśliwie do domu i nawet przez głowę nie przeszła mi myśl, że jacyś idioci mogą rzucać lodem z wiaduktu pod którym ja też przecież w tych dniach przejeżdżałem KLIK.

Pozostawię to bez komentarza.

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)