sobota, 25 maja 2024

Noc Chórów w Rudzie Śląskiej

Jakoś nie mam w zwyczaju uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych naszego miasta.

Czemu? A! Zostawmy to.


Dziś jednak wybrałem się na Międzynarodowy Festiwal - V Noc Chórów w Rudzie Śląskiej

Wszystko zaczęło się na placu przed Urzędem Miasta i kościołem św. Pawła w Nowym Bytomiu.

Spotkanie wszystkich chórów

Następnie 26 chórów różnego pochodzenia, różnych gatunków muzycznych, różnych środowisk rozeszło się w 12 różnych miejsc, by zaprezentować swoje umiejętności.

Nie sposób było być wszędzie na raz, ale chyba dobrze wybrałem.

Chór Klaster pod Wielkim Piecem Huty Pokój 

Następnie pojechałem do Stacji Biblioteka na Chebziu. Tu sporo radości sprawiły mi Muzealny Chór Społeczny, Bytomski Kolektyw Śpiewaczy i Auxilium z Krakowa.

Bytomski Kolektyw Śpiewaczy 

To była dla mnie największa niespodzianka. Raczej muzyki ludowej chciałem unikać. Okazało się, że Panie sprawiły mi swoim profesjonalizmem, a jednocześnie świeżością swoich interpretacji sporo radości.

Na koniec wysłuchałem jeszcze w kościele św. Pawła Akademickiego Chóru Uniwersytetu Radomskiego

Akademicki Chór Uniwersytetu Radomskiego 


Może i organizacja tego, jak się okazało, wielkiego wydarzenia nie była idealna, ale pięknej muzyki można było doświadczyć.

I w ogóle Nowy Bytom jakiś taki był dziś bardzo pozytywny.

Wszędzie śpiewacy


Przechodząc obok zapytałem:
- Chōpy, mōga Wōm zrobić zdjyńcie?
- Ja, ino się czako ôblekymy.




Dziś mogę powiedzieć: Brawo Ruda Śląska! 













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2685) wiara (1105) podróże (947) polityka (705) Pismo Św. (692) po ślonsku (447) rodzina (413) Śląsk (408) historia (389) Kościół (361) zabytki (343) humor (299) Halemba (281) człowiek (245) książka (216) praca (208) święci (207) muzyka (200) gospodarka (175) sprawy społeczne (174) Ruda Śląska (147) Grupa Poniedziałek (111) ogród (110) Jan Paweł II (105) filozofia (105) muzeum (97) miłosierdzie (90) Covid19 (89) środowisko (85) sport (82) dziennikarstwo (76) film (66) wojna (58) biurokracja (56) Papież Franciszek (55) Szafarz (45) dom (41) varia (37) teatr (33) św. Jacek (33) makro (7)