poniedziałek, 17 kwietnia 2023

Nowe sprawności w Lizbonie

Dziś, jak to w poniedziałek, w Lizbonie większość miejsc bywa zamknięta.

Pomyśleliśmy więc, że z tej racji oraz 30 stopniowego upału warto wybrać się nad ocean, którego jeszcze nigdy w życiu nie widzieliśmy.

By tam dojechać, trzeba było kupić bilety na komunikację publiczną. U nas w pobliżu naszego miejsca zamieszkania nigdzie nie znaleźliśmy miejsca sprzedaży. Dopiero po podjechaniu busem (kupiliśmy bilet u kierowcy) do stacji metra, udało się trafić na odpowiednią maszynę, która w końcu wypluła dla nas bilety wielokrotnego użytku i naładować odpowiednią kwotą.

Sprawność nr 1. Umiemy kupić bilet

Trzeba je kasować przy wejściu na podmiejski pociąg, bus lub tramwaj - wtedy zmniejsza się wartość biletu.

W ten sposób pociągiem dostaliśmy się do Estoril, gdzie prosto z dworcowego peronu weszliśmy na plażę 🙂

Wejście z dworca na plażę

Tym sposobem udało nam zobaczyć Atlantyk. Tak mniej więcej patrząc w prawo w linii prostej mamy Brazylię (bo to jeszcze nie jest stricte zachodnie wybrzeże Europy, ale już pełny ocean przed nami).

Sprawność nr 2. Widzimy ocean

Ciepły piasek, 30 st. w cieniu. Jak byśmy narzekali, to byłby ciężki grzech w stosunku do Was, jeśli czytacie to z zimnej i deszczowej Polski. Trzeba jednak obiektywnie stwierdzić, że woda nie była cieplejsza niż Bałtyk w sierpniu 😉

Aby wrócić do domu, wymyśliłem, że trzeba znaleźć tramwaj, który nas wyciągnie w górę, bo mieszkamy w Alfamie na wysokości tarasów widokowych św. Łucji i Bramy Słońca. I to się udało.

Sprawność nr 3. Nie wypadliśmy z tramwaju

A poza wszystkim, to jest cudowne miejsce.

Pozdrowienia z Lizbony

Etykiety

zdjęcia (2587) wiara (1083) podróże (914) polityka (694) Pismo Św. (677) po ślonsku (442) rodzina (402) Śląsk (394) historia (380) Kościół (346) zabytki (325) humor (294) Halemba (264) człowiek (240) książka (209) praca (204) święci (193) muzyka (189) gospodarka (171) sprawy społeczne (170) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) Jan Paweł II (105) filozofia (105) Covid19 (89) muzeum (85) miłosierdzie (83) środowisko (77) sport (74) dziennikarstwo (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)