wtorek, 27 grudnia 2022

Abp Ryś nie jest moim idolem

Jakiś element mojego nawrócenia zawdzięczam biskupowi Rysiowi: KLIK

Poza wspomnianą książeczką, przeczytałem jeszcze kilka innych. Wysłuchałem też wiele homilii, kazań czy rekolekcji. Wszystko to zawsze było dla mnie, dla mojej wiary bardzo budujące.
Ku mojej wielkiej radości w końcu miałem okazję poznać abp. Grzegorza również osobiście w zeszłym miesiącu: KLIK.
Nawet się z nim przywitałem, a potem wysłuchałem bardzo ciekawego wystąpienia o byciu Chrześcijaninem.

Abp Grzegorz Ryś


Bezpośrednio po prelekcji i krótkiej dyskusji, uczestniczyliśmy w Eucharystii, gdzie swego rodzaju kontynuację stanowiła jego homilia.

Homilia w Bazylice Jasnogórskiej


Pięknie mówił, aż...

W końcowym zdaniu, jego wypowiedź o Kościele właśnie, w kontekście żydowskiego prawa lewiratu, mnie zmroziła.

Nie będę zdania przytaczał. Z nikim o tym nie rozmawiałem. Długo o tym myślałem.

Ciągle jednak mi wychodzi, że ta wypowiedź, moim zdaniem, była zupełnie niepotrzebna, szkodliwa i była zbyt daleko idącą interpretacją.

Zwyczajnie po ludzku czułem się też jakoś tam zawiedziony osobą abp. Rysia.



I tak sobie dziś, miesiąc później myślę, że jednak dobrze się stało. Dzięki temu złapałem dystans. 

Dalej bardzo szanuję abp. Grzegorza i jestem mu wdzięczny. Jednocześnie, choć to trochę boli, cieszę się, że potrafię krytycznie spojrzeć, bo to powoduje, że ktoś, kto jest moim autorytetem, nauczycielem i przewodnikiem na drogach wiary, nie staje się moim idolem.



Pozdrawiam





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2583) wiara (1082) podróże (911) polityka (693) Pismo Św. (677) po ślonsku (441) rodzina (402) Śląsk (391) historia (378) Kościół (346) zabytki (322) humor (294) Halemba (264) człowiek (239) książka (208) praca (203) święci (193) muzyka (189) gospodarka (170) sprawy społeczne (170) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) Jan Paweł II (105) filozofia (105) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) sport (74) dziennikarstwo (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)