niedziela, 8 maja 2016

Spojrzeć w Niebo

Być może osoby mnie znające, mają o mnie inne zdanie, ale sam mam siebie raczej za osobę twardo stąpającą po ziemi. Nie bujam w obłokach.

Są jednak takie dni, gdy warto spojrzeć w niebo.

Kilkanaście lat temu, gdy kupiłem działkę, na której dziś stoi nasz dom, śmiałem się, zadzierając głowę, że razem z ziemią nabyłem kawałek własnego nieba. Moje niebo jest dość gościnne. Lubię, gdy nad nami przelatują ptaszki. Z przyjemnością też obserwuję samoloty.

Kilka dni temu kupiłem do ogródka nowy stół. Kupiłem stół z kawałkiem nieba.



Bywają i w moim życiu takie chwile, gdy jak do Apostołów mógłby do mnie powiedzieć Anioł:

Mężowie z Galilei, dlaczego stoicie i wpatrujecie się w niebo?

Dlaczego? Z tęsknoty za Jezusem?

Idąc dziś na Mszę Świętą muszę pamiętać o słowach z Listu do Hebrajczyków:

Mamy więc, bracia, pewność, iż wejdziemy do Miejsca Świętego przez krew Jezusa. 
On nam zapoczątkował drogę nową i żywą, przez zasłonę, to jest przez ciało swoje. 
Mając zaś kapłana wielkiego, który jest nad domem Bożym, przystąpmy z sercem prawym, 
z wiarą pełną, oczyszczeni na duszy od wszelkiego zła świadomego 
i obmyci na ciele wodą czystą. 

Ciało i Krew Jezusa będzie obecne w Eucharystii. Tam już jest nasze Niebo na ziemi. A gdy w tę prawdę trudno wierzyć:

Trzymajmy się niewzruszenie nadziei, którą wyznajemy, 
bo godny jest zaufania Ten, który dał obietnicę.




Pozdrawiam



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2576) wiara (1080) podróże (909) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (321) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)