sobota, 18 października 2014

Exodus - Megawidowisko

Jeszcze wczoraj rano nie zamierzałem iść do katowickiego Spodka na to przedstawienie. Wcześniej nie kupiłem biletów, choćby z tego względu, że przy moim obecnym charakterze pracy, nie wiem czy będę akurat na miejscu.

Tak się jednak złożyło, że miałem dzień urlopu i koło południa zadzwoniłem do brata i jakieś ostatnie dwa bilety dla mnie i żony znalazł (dzięki za prezent urodzinowy).

Wczorajszy wieczór spędziliśmy na Megawidowisku Exodus.

Spodek - Katowice


Jakie wrażenia? 

Co by nie powiedzieć, przedsięwzięcie z pewnością imponuje rozmach. Setki aktorów, tancerzy, statystów. Chór, muzycy, ekrany, światła, ogień, woda.

Pomysły na uwspółcześnienie obrazu wyjścia Izraelitów z Egiptu bardzo mi się podobały. Metafory korporacji, uzależnień od konsumpcyjnego trybu życia były bardzo trafne i ciekawie przedstawione.

Jedna z początkowych scen

Jestem jednak dość krytycznym widzem i nie będę tu wyrażał samych ochów i achów. Wydaje mi się, że megawidowisko było trochę zbyt mega w sensie czasu - za długo, szczególnie, że niektóre sceny się wlokły. Nie wszyscy wykonawcy, nawet główni aktorzy mogli pochwalić się dobrym wokalem.

Różne drobne mimo wszystko uchybienia, nie mogą jednak przysłonić ogólnego bardzo, bardzo pozytywnego wrażenia.

Jeśli człowiek wie, że całość była przygotowana w zasadzie przez amatorów, wspomaganych jedynie przez kilku zawodowców, to wszystkim należą się wielkie brawa! Chylę czoła przed organizatorami i każdym jednym uczestnikiem. Trzeba mieć niesamowitą odwagę, by wynająć Spodek, miesiącami ćwiczyć, tworzyć, poprawiać. Kto był, wie, że to nie był parafialny teatrzyk, a faktycznie megawidowisko na co najmniej diecezjalną, jak nie ogólnokrajową skalę.

I jeszcze jedno, pięknie, że w przedstawieniu brało udział wielu naszych znajomych.

Wszystkim serdecznie gratuluję!


Pozdrawiam

1 komentarz:

  1. Witam u mnie można zobaczyć filmy z tego widowiska zapraszam pod ten link: http://dawidlepa.blogspot.com/2014/10/wydarzenie-exodus-w-katowickim-spodku_25.html

    OdpowiedzUsuń

Etykiety

zdjęcia (2570) wiara (1078) podróże (903) polityka (691) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (375) Kościół (345) zabytki (319) humor (294) Halemba (263) człowiek (236) książka (204) praca (203) święci (191) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (81) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)