czwartek, 19 grudnia 2013

Zmierzły pacjent

Zmierzły pacjent to oczywiście ja. :)


Dwa dni mnie męczyło coraz bardziej, więc w końcu w trzecim, za usilną namową małżonki, wybrałem się do lekarza.

U nas w przychodni można się zarejestrować osobiście od godz. 8.00 lub telefonicznie od 9.00. Ponieważ, jak sądziłem, lekarz i tak nie przyjmie mnie z samego rana, wystarczy jeśli zadzwonię.

Pomiędzy godziną 8.59 a 9.16 wybrałem 10 razy numer do przychodni - bezskutecznie. Co było robić? Musiałem zwlec się z łóżka i pojechać na miejsce. Od Pani w rejestracji dowiedziałem się, że mój doktor ma już dziś komplet pacjentów. 
- A inny lekarz? - zagadnąłem. 
- Inni też już dziś nie przyjmują. Może Pan po 16.00 zarejestrować się na jutro. - usłyszałem.
- Ale ja potrzebuję dzisiaj! I co ja mam teraz zrobić? - zapytałem zrezygnowany.
- To niech Pan idzie do pokoju 40, gdzie przyjmuje doktor i zapyta go, czy Pana jeszcze przyjmie. 

Tak też zrobiłem. Ku oburzeniu pacjentów z kolejki, gdy wyszła z gabinetu osoba, zajrzałem do środka z pytaniem:
- Dzień dobry Panie Doktorze, Czy mogę na dole powiedzieć, że mnie Pan jeszcze dziś przyjmie?
- No, ok.

Zszedłem znów na parter i przekazałem zdanie lekarza, a Rejestratorka zapisała mnie na 13.00.

Wróciłem do łóżka, a punkt o pierwszej po południu byłem z powrotem w przychodni. Całe szczęście teraz wszystko zadziałało sprawnie i nie musiałem długo czekać.

Lekarz mnie zbadał, zapisał medykamenty i kazał leżeć. Wychodząc, życzyłem mu zdrowych świąt, a on świetnie zaakcentował: "Bożych świąt, Bożych."

W aptece wykupując receptę, zauważyłem, że wszystkie lekarstwa, włącznie z antybiotykiem były odpłatne w 100%. To bardzo dobrze, myślę sobie. Pewnie za chwilę zlikwidują ubezpieczenie zdrowotne. :)

Zdrowia życzę!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2555) wiara (1072) podróże (894) polityka (690) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (400) Śląsk (389) historia (371) Kościół (344) zabytki (313) humor (294) Halemba (261) człowiek (233) książka (203) praca (203) święci (187) muzyka (184) gospodarka (169) sprawy społeczne (169) Ruda Śląska (138) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (104) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (82) muzeum (76) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (38) varia (36) św. Jacek (31) teatr (29) makro (7)