poniedziałek, 16 grudnia 2013

Ciemno czyli Jasno

Dokładnie miesiąc temu wspominałem o spotkaniu z Marcinem Jakimowiczem.

Po tym wydarzeniu pozostała mi książka, którą właśnie skończyłem czytać:


Sporo ciekawych stwierdzeń można w niej znaleźć, bo to wywiady - rozmowy o życiu i o wierze z interesującymi ludźmi.

Gdy czyta się tego rodzaju książki, szczególnie uderzają słowa, które są mi bliskie. Czasem jest to wypowiedzenie na głos myśli, która w człowieku gdzieś drzemie. Czasem stwierdzenie prostego faktu. Innym razem pokazanie sytuacji, która i w moim życiu się dzieje.

No bo jak się nie uśmiechnąć, gdy własny prawie dorosły syn zakochał się po uszy, a ja patrzę na niego i trochę przecieram oczy ze zdumienia, zastanawiając się kiedy tak szybko wyrósł i przypominam sobie, gdy sam byłem w jego wieku. I wtedy czytam:

Narzeczeni często niewiele wiedzą o prawdziwej miłości. Bo ona, paradoksalnie, rodzi się właśnie w procesie umierania dla siebie. Po 20 latach małżeństwa można powiedzieć już coś konkretnego...

Nic dodać, nic ująć w moim 21 roku małżeństwa. Lecz samemu trzeba to przeżyć. I gdy dziś zastanawiam się, czy dobrze wychowałem swoich synów, nie umiem na to pytanie odpowiedzieć. Może trzeba kolejnych 20 lat. Mogę natomiast za kolejnym rozmówcą powtórzyć:

Jeśli dzieci wychowują się w domu, w którym mama z tatą się lubią, a one też są lubiane nie za osiągnięcia, ale nawet wtedy, gdy coś zawalą w szkole, to wierzę, że na tym się nie przejadą. Mając takie doświadczenia, potrafią dokonywać wyborów.

Zachęcam do lektury

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)