środa, 17 kwietnia 2019

Koniec Postu na Blogu

Powoli kończy się Wielki Post. 

Czy udało mi się zrealizować wielkopostne postanowienia? Czy w ogóle jeszcze pamiętam, co tam sobie (a może nawet Bogu) obiecałem w okolicach Środy Popielcowej?

Cześć z tego niech zostanie w moim sercu.

Ze spraw okołoblogowych mogę łatwo sobie przypomnieć, jakie były moje zamysly: KLIK



Więc jak było?

Post
Nie całkiem udała mi się próba powstrzymywania się od narzekania, krytykowania, ironii, wyśmiewania, szukania dziury w całym. Kilka razy, szczególnie w sprawach politycznych, nie wytrzymałem. Z drugiej strony to nie była całkowita porażka. Pamiętałem o tym postanowieniu i starałem się, by wpisy były bardziej "postne" pod tym względem.


Jałmużna
Dobre informacje też się u mnie pojawiały, choć niestety nie tylko takie.


Modlitwa
Elementy związane z wiarą, modlitwą, Pismem Świętym, Kościołem, jak zawsze, też się w moich wpisach zdarzały - bo to duży kawał mojego życia. Ale czy w wystarczającej ilości?


Generalnie nie było rewelacyjnie - trzeba to z pokorą przyznać. 

Z drugiej strony - myślę sobie - że nie nie jest sztuką wymyślić sobie postanowienia, które potem w 100% zrealizuję. Lepiej dojść na koniec Wielkiego Postu do wniosku, że ciągle jestem grzesznikiem, który potrzebuje Jezusowego zbawienia. I Jego zmartwychwstania.

Jak to dobrze, że moja siła i nadzieja jest w Jego (nie w moich) rękach.





Pozdrawiam



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2576) wiara (1080) podróże (909) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (321) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)