poniedziałek, 23 października 2017

Śmieci drożeją!

Jeśli jeszcze ktoś nie wie, to od nowego roku mamy w Rudzie Śląskiej (i pewnie nie tylko) podwyżkę opłat za wywóz odpadów stałych: KLIK

Jedni uważają, że to swego rodzaju zemsta za to, że Rudzianie sprzeciwiają się budowie spalarni odpadów. Inna teoria zrzuca winę na Unię Europejską. W linkowanym artykule twierdzą, że jest to efekt tego, że mieszkańcy nie segregują odpadów.


Jak jest u mnie?

Pojemnik na biomasę

Odkąd się wprowadziłem do domu jednorodzinnego, od samego początku segreguję odpady. Dlaczego? Nie tylko ze względu na moją świadomość ekologiczną. Przede wszystkim dlatego, że mi się to opłaciło. Dzięki segregacji mogłem zamówić tylko jeden pojemnik, do którego bez segregacji wszystko by nam się nie zmieściło. Jednocześnie drugi pojemnik na biomasę był darmowy, więc miałem co zrobić ze skoszoną trawą lub jesiennymi liśćmi. Spółka śmieciowa bardzo się starała dobrze mnie obsłużyć, bo zawsze mogłem poszukać inną. Tak było do roku 2013. 


Cztery lata temu nasi Parlamentarzyści zafundowali nam Ustawę Śmieciową i od początku wiedziałem, że będzie już tylko gorzej. Nowe prawo wprowadziło de facto monopol usług wywozu odpadów. Monopol niestety zawsze oznacza spadek poziomu usług oraz ciągły wzrost opłat

To się właśnie dzieje.



Pozdrawiam

P.S. Mam świadomość, że w blokach wielorodzinnych sytuacja jest bardziej skomplikowana, ale wiem też, że obecnie nikomu nie opłaca się jej poprawić - lepiej podnosić ceny.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2571) wiara (1078) podróże (904) polityka (691) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (375) Kościół (345) zabytki (319) humor (294) Halemba (263) człowiek (236) książka (205) praca (203) święci (191) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (81) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)