czwartek, 26 października 2017

O św. Jacku

Miałem wczoraj wieczorem ogromną przyjemność uczestniczyć w spotkaniu z Panią Elżbietą Wiater - autorką książki o św. Jacku.

Elżbieta Wiater

Ponieważ św. Jacek to jeden z moich ulubionych świętych KLIK, nie mogłem takiej okazji przegapić.

Spotkanie miało miejsce w gościnnych progach Księgarni św. Jacka (!) w Tychach.

W Jacku o Jacku

Pani Elżbieta bardzo ciekawie opowiadała. Choć książki jeszcze nie przeczytałem, bo kupiłem ją własnie wczoraj (za to mam dedykację Autorki), dowiedziałem się o kilku ciekawych, dla mnie nowych, faktach z życia Świętego. 

Herb Odrowążów

Że św. Jacek był z rodu Odrowążów - to oczywiste. Natomiast okazuje się, że bł. Czesław "Odrowąż" prawdopodobnie do rodziny w ogóle nie należał.

Poza ciekawostkami historycznymi, niesamowite było pokazanie "przyjacielskich" relacji pomiędzy Bohaterem a Autorką książki - i to na wielu poziomach. Jako Krakowianka ma bliski kontakt z miejscem Jego grobu. Jest też przeświadczona, że możliwość przeżycia wypadku, który miał miejsce w Szczekocinach, czyli w dawnych dobrach Odrowążów, to nie był przypadek.

Św. Jacek działa w naszym życiu

 Cieszę się, że mogłem tam wczoraj być. Książkę z pewnością przeczytam.

Wierny Pies Pański

Pani Elżbiecie oraz organizatorom za spotkanie serdecznie dziękuję.

Wywiad - rozmowa w sympatycznej atmosferze




Pozdrawiam




1 komentarz:

Etykiety

zdjęcia (2571) wiara (1078) podróże (904) polityka (691) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (375) Kościół (345) zabytki (319) humor (294) Halemba (263) człowiek (236) książka (205) praca (203) święci (191) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (81) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)