sobota, 20 lutego 2016

Szabat w Jeruzalem

Jeszcze pozwolę sobie powspominać.

Rok temu w w sobotę miałem okazję kilka godzin spędzić w Jerozolimie. Widok panoramy Świętego Miasta ze Wzgórza Oliwnego, to chyba najbardziej znana widokówka świata. Ale wierzcie mi, to jest widok zapadający w serce. 

Panorama Jerozolimy

Wtedy patrząc, robiąc zdjęcia, nie miałem pojęcia, co kryje się pod poszczególnymi obiektami. Oczywiście najbardziej rzuca się w oczy złota Kopuła Skały - jedno z najważniejszych sanktuariów muzułmanów.

Zbliżenie Jerozolimy

Dopiero po powrocie do domu, oglądając zdjęcia z bratem, ten mi wskazał, gdzie znajduje się Bazylika Grobu Świętego, czyli najważniejsze miejsce dla nas chrześcijan.


Dwie szare kopuły Bazyliki Grobu Świętego

Te dwie szare kopuły kryją pod sobą wzgórze Golgoty i PUSTY grób.

Golgota
Miejsce Zmartwychwstania

























Myśląc o Jerozolimie nie sposób nie wspomnieć o trzeciej z wielkich religii świata. Będąc w Szabat w świętym miejscu Żydów można było niemalże dotknąć ich modlitwy przy Ścianie Płaczu.

Ściana Płaczu

Gdy dziś, rok później modliłem się psalmem:

Jerozolimo chwal swojego Pana

stanęły mi ponownie przed oczyma powyższe widoki,



Jerozolima zostaje w sercu i jakoś w sposób szczególny wpływa na późniejsze modlitwy.


Pozdrawiam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2555) wiara (1072) podróże (894) polityka (690) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (400) Śląsk (389) historia (371) Kościół (344) zabytki (313) humor (294) Halemba (261) człowiek (233) książka (203) praca (203) święci (187) muzyka (184) gospodarka (169) sprawy społeczne (169) Ruda Śląska (138) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (104) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (82) muzeum (76) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (38) varia (36) św. Jacek (31) teatr (29) makro (7)