piątek, 14 sierpnia 2015

Jan Paweł II na wakacjach

Dzisiejszy wpis nie będzie o tym, jak św. Jan Paweł II spędzał wakacje. 

Podczas mojego urlopu w wielu miejscach spotkałem się ze świętym Papieżem.

Na pielgrzymce po Italii pierwszym miejscem, gdzie trafiliśmy była Padwa. W Bazylice św. Antoniego tuż obok Kaplicy Relikwii znajduje się Kaplica Polska. Przy wejściu do kaplicy znalazłem nową mozaikę:

Jan Paweł II w Padwie
Vis-a-vis znajduje się podobizna św. Faustyny:

s. Faustyna w Padwie
W tym samym dniu wieczorem w Loreto zauważyłem pomnik:

Jan Paweł II w Loreto

W Manoppello na drzwiach bazyliki można znaleźć taką płaskorzeźbę:

Jan Paweł II w Manoppello

W San Giovanni Rotondo znajduje się figura Papieża przygotowana przez Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud:

Jan Paweł II w San Giovanni Rotondo

Oczywiście w samym Rzymie nie ma ważniejszej ziemskiej pamiątki niż grób w Kaplicy św. Sebastiana w Bazylice św. Piotra.

Grób św. Jana Pawła

Nikogo nie dziwi, że w Wiecznym Mieście na miejsca poświęcone Papieżowi z Polski można natknąć się na każdym kroku.

Jana Paweł II jako trzeci od końca w galerii wszystkich papieży w Bazylice św. Pawła za Murami 

Plac Jana Pawła II obok bazyliki św. Jana na Lateranie

Figurkę Papieża, która stoi obok ołtarza w wiedyńskim Kahlenbergu nie będę tu pokazywał. Nie podobała mi się.


Po powrocie z pielgrzymki byłem jeszcze na mniej pobożnych wczasach w Chorwacji. Na niedzielną Mszę Św, wybraliśmy się do Rogoźnicy. Chorwaci też kochają "naszego papieża":

Jan Paweł II na Chorwacji

W pierwszym momencie nawet myślałem, że mam dar języków, bo od razu zrozumiałem napis na folderze.


Przeglądając teraz zdjęcia i pisząc niniejszy post, aż się zdziwiłem w ilu miejscach spotkałem wakacyjne ślady Jana Pawła II. Nie wyszukiwałem ich specjalnie. Po prostu były.


Janie Pawle II módl się za nami! 


Pozdrawiam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)