niedziela, 30 sierpnia 2015

Przykazania - Mądrość - Miłość

A gdyby spojrzeć na Boże Przykazania nie jak na zakazy, obciążenie, obowiązek, trudność?



Bo Przykazania to przede wszystkim MĄDROŚĆ:


Strzeżcie ich i wypełniajcie je, bo one są waszą mądrością
 i umiejętnością w oczach narodów, 
które usłyszawszy o tych prawach, powiedzą: 
«Z pewnością ten wielki naród to lud mądry i rozumny».
Pwt 4, 6


A właściwie przykazania to coś więcej niż mądrość. To miłość Boga i ludzi do mnie. Dzięki nim, jako człowiek mam pewność Bożej miłości:

I. Bóg prawdziwy może być moim Bogiem.
II. Ani Bóg dla mnie, ani ja dla Boga nie jestem przedmiotem, którym można się instrumentalnie posłużyć.
III. Mam pewność, że w niedziele, w święta, ale również w każdym czasie mogę Boga spotkać w Kościele, w Liturgii, w świecie.

Mam również gwarancję ludzkiej miłości:

IV. Moje dzieci mnie uszanują i wesprą, gdy sam nie będę w stanie sobie pomóc.
V. Nikt nie czyha na moje życie.
VI. Mogę spodziewać się, że moja żona i bliscy mnie nie zdradzą.
VII. Ludzie mnie nie okradną, nie oszukają.
VIII. Mam prawo do dobrego imienia. Nikt mnie nie okłamie i nie będzie szerzył oszczerstw na mój temat.
IX. Nikt nie chce uwieść mojej żony.
X. Nikt nie pożąda rzeczy, na które uczciwie zapracowałem i nie zastawia na mnie pułapek.

Przykazania - Mądrość - Miłość to jest komplet. 


Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)