niedziela, 30 marca 2014

Dedykacja Jana Pawła II - dla mnie

Wspominałem już o tym, iż w maju 2011 roku, w miesiącu beatyfikacji Papieża, miałem okazję przebywać w Rzymie. Wtedy modliłem się u grobu Jana Pawła II i chyba po raz pierwszy w jakiś szczególny sposób modliłem się za jego wstawiennictwem w pewnej sprawie. Muszę powiedzieć, że ta modlitwa zdziałała niemal natychmiast. I jestem mu za to szczególnie wdzięczny.

Na dodatek dwie noce spędziłem w Kolegium Polskim, czyli w miejscu, gdzie najczęściej zatrzymywał się w Wiecznym Mieście Karol Wojtyła zanim został papieżem. Z tego powodu we wnętrzach znajduje się swego rodzaju izba pamięci poświęcona Janowi Pawłowi II.


Wśród różnych eksponatów znalazłem dowód, z czasów, gdy już istniałem, ale jeszcze pod sercem mojej mamy, iż faktycznie Karol Wojtyła w Kolegium Polskim w Rzymie często przebywał i za tę gościnę dziękował:


Nie jednocześnie, ale spaliśmy z Papieżem pod jednym dachem.

Tak się złożyło, że brat zakonny oprowadzający mnie po tym miesjcu, akurat został zawołany chyba do telefonu i zostawił mnie samego. Miałem więc dłuższą okazję, by pamiatki po Ojcu Świętym sobie na spokojnie zobaczyć i nacieszyć się w pewien sposób jego obecnością.

Oglądałem więc stroje papieża, jego różaniec i szkaplerz oraz wiele innych pamiątek. W pewnym momencie serce bardziej mi zabiło:


Wiem, z pewnością gdy Papież pisał tę dedykację, nie była ona skierowana do mnie. Do kogo? Nie wiem. Dlaczego znalazła się w tym miejscu, a nie trafiła do adresata? Nie wiem.

Poczułem się jednak tak, jakbym dostał w tym momencie osobistą dedykację od Jana Pawła II - Świętego Papieża.


Pozdrawiam



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)