poniedziałek, 10 października 2022

Kefalonia - Królowa Wysp Jońskich

Wczoraj z naszej wyspy Zakynthos wybraliśmy się na wycieczkę na największą z Jońskich Wysp - Kefalonię.

Wypłyęliśmy z portu w Zakynthos równo ze świtem.

Wschód słońca w porcie Zakynthos

Po ponad 1,5 h z dość dużym chłodnym wiatrem dopłynęliśmy na miejsce.

Pierwszym punktem naszego zwiedzania zielonej, soczystej i przepięknej Kefalonii była Jaskinia Drogarati - potężna ze stalaktytami i stalagmitami.

Jaskinia Drogarati

Jakby powyższa nie zrobiła wystarczającego wrażenia - a zrobiła - to kilka kilometrów dalej zeszliśmy do drugiej: Jaskini Melissani. Tu już spektakl natury był niewyobrażalny. Połączenie słońca z zarwanego częściowo spągu z jeziorem, po którym płynęliśmy łodzią, daje efekt powalający.

Jaskinia Melissani

W dalszej drodze z autokaru podziwialiśmy wiele cudownych widoków, ale w jednym miejscu specjalnie na kilka minut zatrzymaliśmy się - wysoko nad plażą w Myrthos.

Plaża Myrthos - tam na dole

Ostatecznie trafiliśmy na samą północ wyspy do malowniczego miasteczka Assos.

Assos

W drodze powrotnej na Zakynthos choć, jak rankiem, Morze Jońskie wydawało się najpierw spokojne, szybko pokazało swoje drugie oblicze i dość solidnie nas wykołysało.

Morze Jońskie jeszcze spokojne, ale zaraz się zacznie

Dzięki Bogu szczęśliwie zawinęliśmy z powrotem do portu w Zakynthos.

Nawet jednak najwyższa fala nie zdołała pozbawić nas wrażeń dnia spędzonego na Kefalonii, nie bez racji zwanej Królową Wysp Jońskich.

Pozdrowienia z Grecji 🇬🇷

Etykiety

zdjęcia (2582) wiara (1082) podróże (911) polityka (692) Pismo Św. (677) po ślonsku (441) rodzina (402) Śląsk (391) historia (377) Kościół (346) zabytki (322) humor (294) Halemba (264) człowiek (239) książka (208) praca (203) święci (193) muzyka (189) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) Jan Paweł II (105) filozofia (105) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) sport (74) dziennikarstwo (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)