sobota, 23 kwietnia 2022

Miłosierny z Płocka

Od kilku lat bywam służbowo w Płocku. Polubiłem to miasto.

Jeśli jest tylko okazja, rano przed sprawami zawodowymi idę na Mszę Świętą o 6.30 do klasztoru przy samym Rynku, gdzie mieszkała jakiś czas św. s. Faustyna. To właśnie tu objawił jej się Jezus w znanym na całym świecie obrazie z podpisem Jezu ufam Tobie.

Podczas ostatniego pobytu, wróciłem jeszcze na Rynek po spotkaniu projektowym i pierwszy raz zadzwoniłem do klasztoru z prośbą, by mi pokazać, jeśli można, coś więcej niż znaną mi kaplicę. I faktycznie, przemiła Siostra oprowadziła mnie po budowanym nowym sanktuarium.

Tu się dopiero wszystko tworzy, ale mogłem na przykład zatrzymać się przy trzech wizerunkach Jezusa Miłosiernego.

Wersje obrazu z: Wilna, Krakowa i Płocka

 Główny kościół będzie przestronny.

Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Płocku

Nie mogłem nie zapytać, czy posiadają Siostry jakieś pamiątki po Świętej. Okazuje się, że głównym eksponatem w tworzonym jej muzeum jest... piec. Może ona sama nie piekła w nim pieczywa, ale z pewnością sprzedawała i rozdawał biednym bułki właśnie w nim pieczone w ówczesnym klasztorze.

Piec s. Faustyny

Cieszę się, że miałem okazję zajrzeć do środka. Tym bardziej, że nie wiem, czy jeszcze będzie okazja do Płocka pojechać.

Z zewnątrz nowe Sanktuarium dobrze się wkomponowuje w okolicę.

Sanktuarium po lewej. Po prawej wieża z obserwatorium astronomicznym Małachowianki


Niech Jezus obdarza nas swoim nieskończonym miłosierdziem, którego tak bardzo potrzebujemy.




Pozdrawiam



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2580) wiara (1082) podróże (911) polityka (692) Pismo Św. (677) po ślonsku (441) rodzina (402) Śląsk (390) historia (377) Kościół (346) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (239) książka (208) praca (203) święci (193) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) filozofia (105) Jan Paweł II (104) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)