czwartek, 29 lipca 2021

Covid w Grecji

Jeśli ktoś jest zainteresowany, jak podczas tegorocznych naszych wakacji na Krecie ma się sprawa pandemii, to służę uprzejmie.

Jako, że oboje z żoną jesteśmy zaszczepieni i mamy stosowny certyfikat w aplikacji mObywatel, nie byliśmy testowani na obecność wirusa. Jednak przed podróżą musieliśmy wypełnić kwestionariusz na stronie greckiego ministerstwa https://travel.gov.gr/#/  i otrzymaliśmy e-mail z jego potwierdzeniem. Oba te dokumenty sprawdzono nam jeszcze w Polsce na lotnisku przy odprawie bagażowej. Oczywiście na lotnisku, w samolocie, a na miejscu, jak w Polsce w przestrzeniach zamkniętych, trzeba używać maseczek.

W niedzielę będąc w Heraklionie na dużym placu zaobserwowaliśmy kolejkę. Jak się okazało do szczepień.

Szczepienia w Heraklionie

A jak wygląda kwestia profilaktyki w miejscach wczasowych? Myślę, że jak na południowy kraj, nadzwyczaj dobrze.

W naszym hoteliku na śniadanie trzeba przyjść w maseczce i założyć rękawiczkę. Dopiero po skorzystaniu z bufetu i zajęciu miejsca przy stoliku można twarz odsłonić.

Restauracje są tutaj głównie na świeżym powietrzu, ale na każdym stoliku stoi płyn do odkażania rąk.

Płyn do odkażania na każdym stoliku

Trzeba też powiedzieć, że kelnerzy po każdym kliencie bardzo skrupulatnie stoliki myją, używając antywirusowych sprayów, a sami chodzą w maseczkach.

Kupiliśmy lody, w kubeczku i jako że w tutejszej temperaturze szybko topnieją, weszliśmy do lodziarni do wnętrza. Trochę się zdziwiłem, ale obsługujący zapytał czy byliśmy szczepieni i musiałem mu pokazać certyfikat.

Subiektywnym okiem patrząc, przestrzeganie wymogów sanitarnych jest tu dużo bardziej przez ludzi przestrzegane niż w Polsce.

Jak do sprawy podchodzi tutejszy Kościół, właśnie przeczytałem: KLIK

Tak czy inaczej wszystkim zdrowia życzę.

Pozdrowienia z Krety

P.S. Szczerze mówiąc nie bardzo wierzyłem, że w ogóle jeszcze gdzieś polecimy. Nadzieja na normalność wróciła mi po zaszczepieniu się i zaraz po lekkim odchorowaniu drugiej dawki, zakupiłem bilety na wakacje

Etykiety

zdjęcia (2580) wiara (1082) podróże (911) polityka (692) Pismo Św. (677) po ślonsku (441) rodzina (402) Śląsk (390) historia (377) Kościół (346) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (239) książka (208) praca (203) święci (193) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) filozofia (105) Jan Paweł II (104) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)