poniedziałek, 17 maja 2021

Człowiek w rowie

Jadę sobie przez Polskę. Droga niby wojewódzka, ale wąska i bez poboczy.

Mniej więcej, jak na zdjęciu

Na tylnej szybie siedzi mi TIR, więc czuję się "lekko" naciskany. I nagle przy serii zakrętów mijanych z prędkością 80 km/h, kątem oka po drugiej stronie drogi widzę leżącego w rowie człowieka. 

Zanim się zorientowałem byłem już kilkaset metrów dalej i dobrze, bo gdybym zahamował, zamienilibyśmy się z TIR-em na szoferki.

Co się działo przez kolejnych kilka sekund w mojej głowie - trudno opisać. Może ktoś go wcześniej potrącił? Może zasłabł? Może po prostu pijany? Co zrobić?

Nie będę udawał, że jestem bohaterem. Strachu miałem - jak się to u nas mówi - pełne galoty. 

Dojechałem do najbliższej miejscowości, do której było ze 2 km i... zawróciłem. Po drodze, pewnie z tego strachu, po prostu się modliłem. Zwolniłem przy wspomnianych zakrętach i się rozglądam. Jest! Stanąłem. Włączyłem awaryjne. Wychodzę z auta. Facet leży. Obok niego torba z zakupami. Podchodzę. Rusza się. W każdym razie otworzył oczy i mnie zauważył. Wołam:

- Co się stało? Potrzeba Panu czegoś? Zadzwonić gdzieś? Po pogotowie?

- Nie, nic mi nie jest. Zostaw mnie w spokoju.

Za chwilę za mną staje drugi samochód. Facet też go zauważył i też się wrócił. Miejscowy. Wołał znajomego po imieniu.

No to ich zostawiłem. Zawróciłem i pojechałem dalej. Uff!



Pozdrowienia z Inowrocławia




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2579) wiara (1081) podróże (911) polityka (692) Pismo Św. (676) po ślonsku (441) rodzina (402) Śląsk (390) historia (377) Kościół (346) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (239) książka (208) praca (203) święci (193) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (104) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)