czwartek, 6 maja 2021

Głogówek - ciąg dalszy

Jak się okazuje, Głogówek to nie tylko zrujnowany Zamek. To cudowne miasteczko z niespodziankami, które mnie tam spotkały.

Z Ratuszem w tle

Tuż obok Zamku znajduje się Kaplica Grobu Pańskiego. Ufundował ją hrabia Jerzy III Oppersdorff w 1634 roku, jako replika Bożego Grobu w Jerozolimie. Faktycznie jest dość podobna do oryginału.

Grób Pański, jak w Jerozolimie

Kawałek dalej trafiłem na Klasztor Franciszkanów...

Klasztor Franciszkanów

...oraz ich kościół, gdzie znalazłem kolejną niespodziankę.

Domek z Loreto

Hrabia Oppersdorff był, jak widać, światowym człowiekiem, bo tym razem postawił u siebie Domek Maryi, który miałem okazję podziwiać kilka lat temu w Loreto.

Wnętrze, jak w Loreto

Muszę w wolnej chwili porównać ze zdjęciami z Włoch.

Rynek i Ratusz mają niezapomniany klimat.

Ratusz

Kamieniczki na Rynku

Za Rynkiem kolejna perełka - barokowy wystrój kościoła św. Bartłomieja.

Nawa główna

Akurat rozpoczęła się o 15.00 Koronka do Bożego Miłosierdzia, więc przyłączyłem się do modlitwy.

Przed wejściem do świątyni warto się rozejrzeć. A widoki zapierają dech w piersiach.

Widok sprzed wejścia do kościoła

Z zoomem na Klasztor Paulinów i góry

 

Czy to możliwe, że na horyzoncie widać Śnieżnik? Chyba nie, bo to aż 70 km, ale nie umiem z mapy zidentyfikować, co to za szczyty. Edit: Już wiem to Pradziad oddalony o 54 km.

Głogówek to piękne miejsce Górnego Śląska - każdemu polecam



W drogę powrotną wybrałem się w wersji widokowej przez Racibórz. Nie mam zdjęć, bo trudno je robić prowadząc samochód, ale naprawdę krajobrazy były wspaniałe. A będzie jeszcze lepiej za parę dni, gdy zakwitnie rzepak. 
Jechałem więc sobie spokojnie przez następujące miejscowości startując w Oberglogau: Alt Kuttendorf, Friedersdorf, Schwesterwitz, Twardawa, Nesselwitz, Reinschdorf, Langlieben, Groß Neukirch...

Najbardziej z tych nazw spodobała mi się Langlieben - po polsku Długomiłowice. Czego i Państwu życzę 😍


 Pozdrawiam





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2579) wiara (1081) podróże (911) polityka (692) Pismo Św. (676) po ślonsku (441) rodzina (402) Śląsk (390) historia (377) Kościół (346) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (239) książka (208) praca (203) święci (193) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (104) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)