środa, 22 stycznia 2020

Ziemia Święta - Dzień 1

W telegraficznym skrócie, zaczynając od dnia wczorajszego:

Pobudka o 3.45, by mieć możliwość w ciszy i spokoju uczestniczyć we Mszy Świętej w Grocie Narodzenia.

Betlejem - Grota Narodzenia

Przy okazji, po Mszy mieliśmy możliwość, przed tłumami, zwiedzić Bazylikę Narodzenia, groty Józefa, Hieronima oraz kościół św. Katarzyny z nowymi relikwiami żłobka, które właśnie podarował papież Franciszek.

Po śniadaniu wyjechaliśmy do En Gedi, gdzie ukrywał się Dawid, chroniąc się przed Saulem.

Wodospady Dawida w rezerwacie En Gedi

Dalej wzdłuż Morza Martwego dotarliśmy pod wzgórze Masada. Do dawnej bohaterskiej twierdzy wyjechaliśmy kolejką linową. Miejsce jest niesamowite.

Masada - fragment pałacu Heroda

W Morzu Martwym nie kąpaliśmy się, ale widoki były spektakularne.

Kurort nad Morzem Martwym

Ponieważ drogę powrotną zamknięto, musieliśmy wracać dookoła, ale za to można było podziwiać piękne pustynne pejzaże.

Po powrocie do Betlejem była jeszcze okazja zajrzeć do Ronniego, zrobić drobne zakupy i spojrzeć jeszcze raz na Bazylikę Narodzenia.

Bazylika Narodzenia by night

Jak powiedział nasz ksiądz:

Nasze ciało, które czasem mam doskwiera, było potrzebne, by Bóg mógł nam pokazać dotykalnie, jak bardzo nas kocha.

Dlatego Słowo stało się Ciałem i Bóg - Człowiek narodził się w Betlejem.

Pamiętam w modlitwach

Etykiety

zdjęcia (2586) wiara (1083) podróże (914) polityka (693) Pismo Św. (677) po ślonsku (442) rodzina (402) Śląsk (394) historia (380) Kościół (346) zabytki (325) humor (294) Halemba (264) człowiek (239) książka (209) praca (203) święci (193) muzyka (189) gospodarka (170) sprawy społeczne (170) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) Jan Paweł II (105) filozofia (105) Covid19 (89) muzeum (85) miłosierdzie (83) środowisko (77) sport (74) dziennikarstwo (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)