środa, 15 sierpnia 2018

Zaśnięcie Maryi - ciało jest ważne

Może szczególnie w dzisiejszą Uroczystość Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, chodzi mi po głowie taki obraz z Bazyliki Zaśnięcia w Jerozolimie:

W Bazylice Zaśnięcia Najświętszej Maryi Panny w Jerozolimie

Podobno to jest to miejsce, gdzie Maryja zasnęła - zmarła (?), a następnie z duszą (co oczywiste), ale też z ciałem (jako pierwsza za nas - ludzi) została wzięta do Nieba.

Może przez to, że leży tu na marach, stała się mi bardziej bliska, bardziej ludzka?


Tam też w Izraelu człowiek zdaje sobie sprawę z tego, że chrześcijaństwo nie jest li tylko religią duchową. Tam żyła w konkretnym miejscu i czasie Maryja. W Betlejem Słowo stało się Ciałem - Jezus był człowiekiem z krwi i kości. Umarł, ale zmartwychwstał - i pojawił się znowu nie tylko jako Duch, ale w żywym Ciele. Swoją Matkę zabrał do Siebie wraz ciałem. Wreszcie i my - jak wierzymy - zmartwychwstaniemy i będziemy znów integralnym człowiekiem: z ciałem i duszą. 

To ważne, bo dzięki temu nasza religia jest bardziej (dosłownie) namacalna. To nie tylko idea o czymś pozaziemskim. 

Pewnie też z tego powodu Jezus zostawił się nam w Eucharystii - w kawałku materii. W Chlebie jest obecny w Swoim Ciele.

Ciało jest ważne.


Matko Wniebowzięta - módl się za nami!





Pozdrawiam





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2570) wiara (1078) podróże (903) polityka (691) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (375) Kościół (345) zabytki (319) humor (294) Halemba (263) człowiek (236) książka (204) praca (203) święci (191) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (81) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)