sobota, 9 sierpnia 2014

Sanktuarium Jana Pawła II

Kontynuując poprzedni wpis, podchodząc do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia zauważyłem na horyzoncie coś nowego, czego z pewnością nie było, gdy odwiedzałem to miejsce poprzednim razem.



Wkrótce znalazłem (zaktualizowaną) informację.



Przeklejenie bł. na św. - bezcenne. :)

Wybrałem się więc do Sanktuarium Jana Pawła II. 

Częściowo jeszcze w budowie, ale zrobiło na mnie duże wrażenie.



Właściwa część kościoła jest gotowa.



W jasnym i przestronnym wnętrzu przepiękne mozaiki.



Gdy zszedłem piętro niżej też byłem niemal onieśmielony tym, co zobaczyłem.



W ołtarzu na środku znajduje się relikwiarz św. Jana Pawła II - pięknie wkomponowany.



Jakby tego było mało wokół kościoła relikwii znajdują się kaplice w jakiś sposób powiązane z postacią Świętego Papieża. Znalazłem tam między innymi tę poświęconą Matce Boskiej Piekarskiej.



W kaplicy kapłańskiej znajduje się płyta nagrobna Jana Pawła II z Rzymu, która po przeniesieniu jego ciała do Bazyliki św. Piotra na górę, stała się tam nieprzydatna.



Musze powiedzieć, że ogólnie Sanktuarium św. Jana Pawła II zrobiło na mnie spore i to bardzo pozytywne wrażenie. Tym bardziej, że było dla mnie zaskoczeniem. Słyszałem coś, że się buduje, ale nie przypuszczałem, że z takim rozmachem i że jest już w takim stopniu wykończone.

Wychodząc, pomyślałem sobie, że przyszłe pokolenia też będą miały po nas co podziwiać.



Podobnie, jak my podziwiamy kościoły i klasztory wybudowane setki lat temu, jak na przykład Klasztor Kamedułów na Bielanach, który dostrzegłem na horyzoncie, stojąc tuż przed nowym Sanktuarium św. Jana Pawła II.



Albo Opactwo Benedyktynów w Tyńcu po drugiej stronie Wisły, o którym już opowiadałem.


Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2569) wiara (1078) podróże (902) polityka (691) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (374) Kościół (345) zabytki (318) humor (294) Halemba (263) człowiek (235) książka (203) praca (203) święci (191) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (80) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)