piątek, 6 maja 2022

Picasso i nie tylko

Miałem dziś do wyboru dwa muzea: czekolady czy sztuki nowoczesnej?

Uznałem, że czekoladę i tak lubię, a że na sztuce nowoczesnej się nie znam, to... warto ją zobaczyć.

Museum Ludwig

Nie będę opisywał przedstawionej tu sztuki, bo jak wspomniałem, się na niej nie znam. Nie zmienia to faktu, że wiele obrazów, rzeźb, przedmiotów i instalacji po prostu mi się podobała - a przecież o to (przynajmniej mi) chodzi.

Najbardziej znane nazwisko twórcy, to Pablo Picasso. Mają tu jedną z trzech największych na świecie jego kolekcji. Tę w Barcelonie już też widziałem: KLIK. Do Paryża trzeba się może jeszcze wybrać 😉 Kolonia nad Barceloną ma jednak tę przewagę, że w środku można robić zdjęcia (o co zresztą zapytałem, zanim kupiłem bilet).

Picasso w pełnej krasie

Zresztą właśnie ten pokój chyba najbardziej mi się podobał. Włącznie z przeciwległą ścianą:

Fernand Leger - Nurkowie

Z innych rzeczy, co mi się jeszcze podobało? Pewnie nie wszystko potrafię pokazać, ale dla przykładu, proszę:

Francis Picabia

Salvador Dali

Edgar Ende (w którego się odbiłem autoportretowo)

Taka instalacja (bo rzeźba to raczej nie jest) mnie zainteresowała, bo znalazłem na niej własne inicjały C.A.

Nie, to nie jest moje dzieło :)

W tej samej okolicy postawili też inną sztukę, ale mam podejrzenia, że zostało to zerżnięte z pewnego polskiego filmu.

Kurka wodna? :) :) :)

Sporo mógłbym jeszcze tu pokazać, ale chciałem tylko zwrócić uwagę również na niebanalną architekturę wnętrz samego muzeum.

Klatka schodowa

Potem była sztuka coraz bardziej nowoczesna. I prawie na samym końcu znalazłem coś takiego:

Jakiś japoński Artysta

Pomyślałem sobie, że podobne przedmioty można znaleźć w muzeum archeologii z prymitywnymi narzędziami sprzed tysięcy lat.

I tak historia ludzkości zatacza krąg.



Muzeum Ludwig w Kolonii koło Katedry - polecam!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2586) wiara (1083) podróże (914) polityka (693) Pismo Św. (677) po ślonsku (442) rodzina (402) Śląsk (394) historia (380) Kościół (346) zabytki (325) humor (294) Halemba (264) człowiek (239) książka (209) praca (203) święci (193) muzyka (189) gospodarka (170) sprawy społeczne (170) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) Jan Paweł II (105) filozofia (105) Covid19 (89) muzeum (85) miłosierdzie (83) środowisko (77) sport (74) dziennikarstwo (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)