czwartek, 5 maja 2022

Z wysokości kolońskiej katedry

Już się wczoraj chwaliłem. Wszedłem na wieżę kolońskiej katedry.

Jestem. Nade mną już tylko ażurowa część wieży

Najpierw jednak trzeba było kupić bilet za 6 euro. Rozbawił mnie napis przy kasie: No lift - no joke (nie ma windy, nie ma żartów).

Cała wieża ma 157 m. Wychodzi się na wysokość ok. 100 m po 533 stopniach, czyli mniej więcej na 33 piętro

Maszeruje się po wąskiej spirali schodów, ostrożnie trzeba mijać schodzących w dół. Nie da się nikogo wyprzedzić, jeśli cię sam nie przepuści. Nie forsowałem tempa, bo nie mam się dokąd spieszyć. Ustąpiłem parze młodych ludzi, bo byli o połowę młodsi ode mnie. Okazało się jednak, że za chwilę ich dogoniłem, bo musieli zrobić sobie przerwę. Trochę było przy tym śmiechu.

Na pewnej wysokości dochodzi się do dzwonów.

Jeden z kilku dzwonów

Nawet jeden zabił - widzę po zdjęciach, że była 13.30. Dobrze, że nie największy i że tylko raz. Bo mógłbym chyba ogłuchnąć.

No ale to nie koniec. Trzeba iść dalej. Na kolejnym poziomie jest już nieźle.

Widok na sąsiednią wieżę przez ogromne okna

I tu zaczynają się... schody. Znaczy skończył się ślimak i trzeba wejść po konstrukcji.

Nie lubię ażurowych schodów przez które wszystko widać

Za to, jak pokonałem swój strach, nagrodą było poczucie zwycięstwa. Nawet nie miałem specjalnej zadyszki. Mogę być z siebie dumny.

Teraz już można podziwiać Kolonię z góry.

Ren i Most Hohenzollernów 

Widok mniej więcej na zachód

Dobrze jest móc dotknąć tych wieżyczek na samej górze.

Bliżej nieba jest cudownie

Można się poczuć bardzo bezpiecznie. Całość jest okratowana i zabezpieczona siatką.

Tłumów tu nie było, więc mogłem się rozkoszować miejscem i jego widokami do woli. W końcu jednak trzeba było zejść na ziemię.

Może zakręcić się w głowie

Wiecie co, w sumie to ja kocham też ten mój twardy grunt pod nogami.

Przed chwilą byłem tam na górze

Katedrę budowano ponad 600 lat. Gdy ukończono wieże, w 1870 roku była najwyższym budynkiem świata. Warto to zobaczyć również z góry.


Pozdrawiam z Kolonii 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2586) wiara (1083) podróże (914) polityka (693) Pismo Św. (677) po ślonsku (442) rodzina (402) Śląsk (394) historia (380) Kościół (346) zabytki (325) humor (294) Halemba (264) człowiek (239) książka (209) praca (203) święci (193) muzyka (189) gospodarka (170) sprawy społeczne (170) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) Jan Paweł II (105) filozofia (105) Covid19 (89) muzeum (85) miłosierdzie (83) środowisko (77) sport (74) dziennikarstwo (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)