środa, 5 lutego 2020

Minister Finansów mówi, jak oszukać podatników

Przeczytałem dziś ciekawy wywiad z Ministrem Finansów: KLIK

Ministerstwo Finansów

Szczególnie spodobały mi się trzy zdania:

Ktoś, kto nie płaci podatków, tak naprawdę kradnie od nas wszystkich.

- To tak, jakby włamywacz plądrujący poszczególne mieszkania w bloku, wchodząc do kolejnego, w którym jest pusto, bo lokatorzy właśnie się wyprowadzili, pomstował: "No to mnie złodzieje pozbawili części mojego zarobku".

Kolejny fragment wywiadu:

W 2020 roku poza regułę wydatkową wypychane jest w ten sposób prawie 17 miliardów złotych. 

- Dla mnie jest najważniejsze, jaki jest deficyt finansów państwowych. To jest najważniejszy wskaźnik - ripostuje Kościński.

Nieważne, że dalej zadłużamy społeczeństwo, nieważne, że te długi będą spłacać Polacy. Dla Pana Ministra najważniejszy jest wskaźnik.


Jednak najciekawsza jest końcówka:

Inflacja będzie miała pozytywny wpływ na budżet, bo koszty są stałe i nie indeksowane do inflacji. A im wyższa inflacja, tym droższe towary i usługi, tym więcej podatku się płaci.

Pan Minister rozbraja mnie swoją szczerością. Dla mnie to zawsze było oczywiste, ale wielu ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy, że inflacja służy do tego, by podnosić podatki, by jeszcze bardziej pognębić społeczeństwo, by zabrać Polakom jak najwięcej owoców ich pracy.




Przykro patrzeć



Pozdrawiam






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)