poniedziałek, 1 sierpnia 2016

Dostałem mandat

Właściwie nie o mandacie chciałem, choć faktycznie w zeszłym tygodniu na Kujawach dostałem "dopłatę do pośpiesznego". Zagapiłem się za kierownicą, i nie zauważyłem, że już jestem w obszarze zabudowanym, co kosztowało mnie 100 zł i 4 punkty.

Chcę jednak wspomnieć o wzorowej służbie policji i innych formacji podczas pielgrzymki Papieża.

Policyjne samochody pod Jasną Górą

Na Jasnej Górze byłem świadkiem następującego incydentu: Staliśmy obok postumentu ze sceną ukrzyżowania. Na cokół wspiął się nieco dziwny człowiek z wielką walizką. Ze środka wyciągnął Pismo Św., duży wizerunek Jana Pawła II oraz biało-czerwoną flagę. Zachowywał się dość niestandardowo. Moim zdaniem, był raczej niezrównoważony niż nad wyraz pobożny, acz niegroźny - stał lub klęczał spokojnie. W walizce zauważyłem jeszcze inne książki. Gdy w pewnym momencie człowiek się ulotnił, a walizka pozostała na cokole, widząc wcześniej jej zawartość, nie specjalnie się przejąłem. 

Walizka w prawym dolnym rogu zdjęcia

A jednak po kilku chwilach znalazło się przy nas trzech mężczyzn ubranych po cywilnemu, choć można było zauważyć małe przypinki na ich koszulach z literą "P". Świetnie to rozegrali: po cichutku, nas zapytali, co to, zajrzeli do środka i za chwilę, gdy delikwent się pojawił wyciągnęli swoje "blachy" i upomnieli go, by bez opieki takich przedmiotów nie zostawiał. Byłem pełen podziwu. 


Dobrze było czuć, że profesjonalne służby dbają o nasze bezpieczeństwo.


Gdy wracaliśmy do domów, wielu ludzi po prostu dziękowało policjantom, żołnierzom, służbom medycznym i wszelkim innym za profesjonalną opiekę. Też przyłączyliśmy się do tych podziękowań.



Pozdrawiam

P.S. Nie mam żalu za mandat. Cieszę się, że zdarza mi się to niezwykle rzadko przy ilości kilometrów, które robię. I że policjant potraktował mnie dość miłosiernie, choć papież dopiero miał przylecieć.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2549) wiara (1068) podróże (893) polityka (689) Pismo Św. (674) po ślonsku (440) rodzina (400) Śląsk (389) historia (371) Kościół (341) zabytki (312) humor (294) Halemba (260) człowiek (232) książka (203) praca (203) święci (186) muzyka (184) gospodarka (169) sprawy społeczne (169) Ruda Śląska (138) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (104) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (81) muzeum (76) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (38) varia (36) św. Jacek (31) teatr (29) makro (7)