wtorek, 18 lutego 2014

Podróże Posłów

Znalazłem dziś informację KLIK, w której dziennikarz ubolewa nad tym, iż Posłowie jeżdżą po świecie za nasze, podatników pieniądze. Niby oburzenie słuszne, bo średnio każda podróż kosztowała ponad 10 tys. zł, a było tych podróży aż 270.

Tak się zastanawiam: Posłów, jeśli dobrze pamiętam, jest 460. To oznacza, że połowa z nich nie była przez cały rok w żadnej zagranicznej podróży (przy założeniu, że kilku bardziej ruchliwych było gdzieś dwa razy).

Druga myśl jest taka: Z dziesiątek tysięcy złotych podatków, które rocznie płacimy, statystycznie każdy z nas wydał na te podróże mniej niż 10 gr. Czy warto się więc tym zajmować?

Tak warto! Tyle, że dziennikarz zamiast pokazywać, gdzie kto i za ile pojechał, powinien zapytać jaki był sens tych podróży.

Ja w zeszłym roku służbowo z firmy, gdzie pracuję też podróżowałem za kwotę około 10 tys. zł i to po kraju. To moja praca, którą dla firmy zarobiłem w tym czasie ponad 200 tys. zł.

Wiem, nie wszystko da się wprost przeliczyć na pieniądze. Ale tu dziennikarz powinien zapytać o profity dla Polski z wyjazdu do Singapuru, Dubrownika czy Pekinu. Chętnie wydam nawet złotówkę z moich podatków na podróże posłów, jeśli one przyczynią się do 20 krotnego zysku naszego Państwa.

I jeszcze jedno, gdy 3 lata temu byłem służbowo w Rzymie, skorzystałem z okazji i przedłużyłem sobie o weekend pobyt w Wiecznym Mieście. Oczywiście dodatkowe dwa noclegi opłaciłem sobie już z prywatnych pieniędzy.

Nad Tybrem - rok 2011

Mam nadzieję, że nasi Posłowie też potrafią oddzielać sprawy służbowe od prywatnych. I to powinien sprawdzić dziennikarz zajmujący się wyjazdami naszych polityków.

Pozdrawiam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)